Na salonie genewskim w marcu Audi zaprezentuje model A6 w wersji Allroad. To kolejny krok w kierunku rozszerzania gamy tego modelu po pokazanym niedawno modelu S6.
Allroad jest wyższy od klasycznego A6. Ma 4,94 m długości, 1,90 m szerokości i 1,47 m wysokości, co oznacza, że wysokość wzrosła aż o 6 cm.
Audi A6 Allroad
Wyższe zawieszenie to znak rozpoznawczy Audi Allroad, ale niejedyna rzecz, która odróżnia ten model od klasycznego A6. Samochód otrzymał również zmieniony grill oraz nakładki na błotniki.
Konstruktorom zależało na obniżeniu masy pojazdu. Ten parametr wpływa bezpośrednio nie tylko na zużycie paliwa, ale również właściwości jezdne. Dlatego zdecydowano się na wykonianie 1/5 karoserii z aluminium. Pozwoliło to na obniżenie masy A6 Allroad o 70 kg (w stosunku do modelu poprzedniej generacji).
Audi A6 Allroad
Wysoki prześwit umożliwia sprawne pokonywanie przeszkód terenowych, ale negatywnie wpływa zarówno na zużycie paliwa (wyższe opory powietrza), jak i właściwości jezdne (wyżej położony środek ciężkości). Dlatego Audi wyposażono w pneumatyczne, inteligentne zawieszenie. W razie potrzeby, w trudnym terenie kierowca będzie mógł za pomocą specjalnego przycisku podnieść samochod o 3,5 cm, jednocześnie podczas szybkiej jazdy zawieszenie automatycznie obniży się o 1,5 cm w stosunku do położenia nominalnego.
Audi A6 Allroad
W nowym A6 Allroad dominować będą jednostki wysokoprężne, które lepiej odpowiadają charakterowi samochodu. Właściwie będzie to jedna jednostka o pojemności 3 litrów, dostępna w trzech wersjach o mocach 204, 245 i 313 KM. Ta ostatnie odmiana wspomagana jest dwoma turbosprężarkami i rozpędza auto do 100 km/h w 5,6 s.
Gamę uzupełnia jednostka benzynowa TFSI , również o pojemności trzech litrów, mocy 310 KM i momencie 440 Nm. Dzięki niej sprint do 100 km/h trwa 5,9 s. Prędkość maksymalna wszystkich wersji została ograniczona do 250 km/h.
Audi A6 Allroad
Najmocniejszy silnik wysokoprężny będzie współpracował z ośmiostopniową skrzynią biegów Tiptronic. Słabsze jednostki będą przekazywały moment za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni S-tronic.
W przeciwieństwie do konkurencji (Volvo XC70, VW Passat Alltrack) Allroad będzie oferowany wyłącznie z napędem wszystkich kół. W ofercie nie znajdzie się wersja przednionapędowa.
Pierwsze egzemplarze Audi A6 Allroad trafią do salonów już na wiosnę. Ceny na rynku niemieckim będą zaczynały się od 54 600 euro.