Polski oddział Forda podał ceny Forda Kuga II generacji. Można mówić o pozytywnym zaskoczeniu, chociaż nowy model jest znacznie większy od poprzednika, to jego ceny są... nieco niższe - w porównywalnych wersjach o około 5 tys. zł.
Ford Kuga
Pierwsza generacja Kugi okazała się bestsellerem, od debiutu w 2008 roku sprzedano około 300 tys. egzemplarzy tego samochodu. Czy nowa generacja powtórzy ten wynik? Jest na to duża szansa.
Nowy Ford Kuga to europejskie wcielenie amerykańskiego Forda Escape. Ze względu na amerykański rodowód nowy model znacznie urósł (długość zwiększyła się aż o 10 cm). Oczywiście dzięki temu jest więcej miejsca na tylnej kanapie, powiększył się również bagażnik (o 82 litry), jednak gabaryty mogą przeszkadzać podczas jazdy miejskimi ulicami.
Ford Kuga
Samochody będą oferowane z wysokoprężnym silnikiem 2.0 TDCI o mocy 140 lub 163 KM oraz benzynową jednostką z serii EcoBoost o pojemności 1.6 l i mocy 150 lub 180 KM.
Nowa Kuga będzie dostępna również z napędem 4x4 (AWD). Napęd ten będzie oparty o elektrycznie sterowane sprzęgło wiskotyczne. Ford zapewnia, że elektronika potrafi wykryć poślizg przedniej osi i przetransferować moment obrotowy na tył w czasie 20-krotnie krótszym od mrugnięcia okiem. Ponadto w samochodzie znajdzie się ulepszony system Torque Vectoring Control, który w zakręcie na koło wewnętrzne będzie dostarczał mniej momentu obrotowego niż na zewnętrze, dzięki czemu poprawi się trakcja.
Ford Kuga
Ceny nowego Forda Kuga zaczynają się kwotą 95 900 zł, na tyle wyceniono auto z silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 150 KM, napędem przedniej osi, manualną skrzynią o sześciu biegach, w wersji Trend. Samochód wyposażony jest m.in. poduszki i kurtyny powietrzne, światła przecimgielne, spryskiwacze reflektorów, pełną elektrykę (szyby i lusterka), centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, 17-calowe aluminiowe felgi oraz radio.
Ford Kuga
Ten sam samochód, ale w wersji Titanium kosztuje 103 900 zł. W zamian dodatkowo dostajemy m.in. czujnik deszczu i zmierzchu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat i radio wyższej klasy.
113 400 zł trzeba będzie zapłacić za Kugę z silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 180 KM, automatyczną skrzynią sześciostopniową i napędem wszystkim kół w wersji Trend. To samo auto w wersji Titanium wyceniono na 121 400 zł.
Ford Kuga
Ceny samochodów z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się kwotą 101 900 zł (2.0 TDCI, 140 KM, skrzynia manualna, napęd na przód, Trend). To samo auto ale z napędem wszystkich kół kosztuje 110 900 zł. Kuga ze 140-konnym dieslem, automatem i napędem wszystkich kół kosztuje 119 900 zł. Natomiast samochody z dieslem 2.0 TDCI o mocy 163 KM dostępne są wyłącznie w wersji 4x4 i kosztują 114 350 zł z manualną skrzynią biegów i 123 350 - z automatyczną. We wszystkich przypadkach dopłata do bogatszej wersji wyposażeniowej Titanium wynosi 8 tys. zł.
Nowy Ford Kuga produkowany jest w fabryce Forda w hiszpańskiej Walencji. Dilerzy zbierają już zamówienia, przy czym zamawiać można na razie wyłącznie diesle (zamówienia samochodów z silnikami benzynowymi wstrzymane są do odwołania), a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w styczniu.