Porsche 911 z napędem na obie osie wybiera ponad jedna trzecia nabywców. Modele 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 - wzorem zwykłego 911 - doczekały się właśnie kilku istotnych usprawnień.
Porsche 911 Targa 4
Zmiany optyczne, jakie przeprowadzono w nowej generacji 911 Carrera, w modelach czteronapędowych uzupełniono o szereg dodatkowych modyfikacji. Przykładowo, tylny pas świetlny zyskał teraz trójwymiarowy design. Przy okazji potęguje on optyczną szerokość samochodu - tak jak wcześniej, „911” z napędem na obie osie ma bowiem o 44 mm szersze tylne nadkola. Nowy model zdradzają również czteropunktowe światła do jazdy dziennej, pozbawione wgłębień klamki drzwi, a z tyłu - przeprojektowana pokrywa silnika z pionowymi żaluzjami oraz nowe lampy z czteropunktowymi światłami hamowania.
Podobnych zmian doczekał się też model 911 Targa. Podobnie jak legendarna, pierwsza odsłona modelu, współczesna Targa ma szeroki słupek środkowy, odsuwaną część dachu nad przednimi fotelami i panoramiczną tylną szybę. Miękki dach można zamykać lub otwierać za naciśnięciem przycisku – po złożeniu znika on za oparciami kanapy.
Porsche 911 Targa 4
Za sprawą podwójnego turbodoładowania 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik modeli 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 osiąga moc 370 KM (272 kW) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a w przypadku wariantów S wartości te rosną do, odpowiednio, 420 KM (309 kW) i 500 Nm. W porównaniu z poprzednimi modelami kierowca zyskuje dodatkowe 20 KM (15 kW) oraz 60 Nm, a to przekłada się na jeszcze lepszą dynamikę. Wyższa moc 911 Carrera 4S jest rezultatem zastosowania zmodyfikowanych turbosprężarek, innego układu wydechowego i zmian w oprogramowaniu sterującym.
W połączeniu z napędem na obie osie – teraz sterowanym elektrohydraulicznie - 911 Carrera 4 po raz pierwszy notuje lepszy czas w sprincie do „setki” od swoich tylnonapędowych odpowiedników. Odmiana zaopatrzona w opcje w postaci skrzyni PDK oraz pakietu Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (o 0,4 s szybciej od poprzednika), a model S potrzebuje na to 3,8 s (o 0,3 s mniej). Kabriolet S i 911 Targa 4 z takim samym wyposażeniem prędkość 100 km/h osiąga zaledwie o 0,2 s wolniej. Maksymalna prędkość modelu, zależnie od wersji i wyposażenia, waha się od 287 do 305 km/h.
W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe modele 911 po raz pierwszy otrzymują kierownicę z obrotowym przełącznikiem trybów jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca ma do wyboru trzy zdefiniowane tryby jazdy (Normal, Sport oraz Sport Plus), a także program Individual. Zależnie od specyfikacji, pozwala on stworzyć własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, układu wydechowego oraz strategii działania przekładni PDK. W modelach ze skrzynią PDK przełącznik ma ponadto dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Porsche 911 Carrera 4
Elektrohydraulicznie sterowany napęd na wszystkie koła jest teraz czulszy i szybciej reaguje na zmienne warunki drogowe. Przeprojektowany układ przeniesienia napędu wspólpracuje z nowo zestrojonym zawieszeniem PASM, z obniżonym o 10 mm prześwitem. Należy ono do standardowego wyposażenia wszystkich modeli Carrera i zwiększa stabilność w szybko pokonywanych zakrętach.
Na życzenie nowe Porsche 911 Carrera 4S jest teraz dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i pozwala jeszcze pewniej przeprowadzać manewry zmiany pasa ruchu przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia zwrotność w ruchu – o 0,4 m zmniejsza średnicę zawracania. Zmiany w układzie jezdnym uzupełnia nowa, poręczna kierownica, podobna do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo mierzy 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.
Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia przedniej osi z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. podczas pokonywania stromego wyjazdu z garażu.