Samochód, który debiutował w 2009 roku, zmienił się głównie w obrębie przedniej części nadwozia. Obecna stylizacja nawiązuje do innych nowych modeli marki (CT, GS, LF-LC i LX). Zmodyfikowano osłonę chłodnicy, kształ przednich i tylnych świateł, pojawiły się również wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej.
Ponadto klienci będą mogli wybierać spośród czterech nowych barw wykończenia wnętrza.
Lexus RX 450h
Jednak zmiany stylistycznie to nie wszystko. Hybrydowy napęd Lexusa otrzymał nowy, sportowy tryb pracy. W nowym modelu kierowca będzie miał więc do dyspozycji tryby EV (jazda wyłącznie na silniku elektrycznym), Eco, Normal i Sport. Ten ostatni przełączy podświetlenie zegarów na czerwono, a także zmieni sposób działania systemów kontroli trakcji i ESP. Oba układy będą ingerowały później, pozwalając tym samym kierowcy na więcej.
Lexus RX 450h F Sport
Nowością jest również wersja F Sport. RX450h F Sport ma nieco bardziej agresywny przód, specjalny wzór 19-calowych felg oraz plakietki F Sport na błotnikach. Ponadto z tyłu zamontowano spojler, który nie tylko pełni rolę stylistycznego dodatku, ale ma za zadanie poprawić stabilność auta podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Wnętrze pojazdu jest utrzymane w tonacji szaro-białej, fotele pokryte są czarną skórą z kontrastowymi przeszyciami.
Ponadto zmodyfikowano nieco zawieszenie i układ kierowniczy. Wszystko po to, by kierowca miał lepsze czucie drogi, a samochód lepiej się prowadził.
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RX 450h napędzany jest benzynowym silnikiem 3,5V6, który wspomagany jest przez niewielką jednostkę elektryczną. Sumaryczna moc wynosi 299 KM, co pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,8 s oraz osiągnięcie prędkości 200 km/h. Samochód jest w stanie przejechać niewielki dystans (ok. 10 km) korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. Warunkiem jest jednak bardzo delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Ruszanie w zwykłym ulicznym tempie ze świateł powoduje automatyczne uruchomienie jednostki spalinowej.
Lexus RX 450h F Sport
Czy układ hybrydowy wpływa na obniżenie zużycia paliwa? Pewne korzyści są, ale właściwie wyłącznie podczas miejskiej eksploatacji. Dynamiczne jazda pozamiejska oznacza zużycie paliwa przekraczające 10 l/100 km. Mimo tego, dzięki zastosowaniu układu hybrydowego RX traktowany jest jak pojazd ekologiczny i wielu krajach europejskich objęty jest preferencjami podatkowymi. Oczywiście nie w Polsce...
Pierwsze Lexusy RX po liftingu trafią do salonów w połowie roku. Ceny są wysokie, będą wynosić około 60 tys. euro.