BMW rozpoczyna sprzedaż nowej serii 2, czyli BMW 1 w wersji coupe. Niemiecka firma zaprezentowała kolejne zdjęcia auta w usportowionej wersji M.
Debiut nowego auta w palecie BMW nie powinien nikogo dziwić. Już wcześniej, z gamy modelowej serii 3 wyłączono coupe, które oferowane jest dziś jako seria 4. Tą samą drogą postanowiono pójść z nową "Jedynką". Czego spodziewać się mogą klienci chcący zdecydować się na BMW serii 2?
BMW serii 2
Auto bazuje rzecz jasna na płycie podłogowej serii 1. W stosunku do pierwowzoru zmiany w wyglądzie są jednak dość poważne. Oprócz dwudrzwiowego nadwozia w oczy rzuca się również przeprojektowany kształt pasa przedniego. W stosunku do poprzednika - czyli serii 1 coupe - zdecydowanie zwiększyła się ilość miejsca w kabinie. Pasażerowie tylnej kanapy mają teraz aż o 11 cm więcej przestrzeni na nogi. Bez większych zmian pozostawiono za to deskę rozdzielczą, która jest w zasadzie identyczna, jak we współczesnej "Jedynce".
BMW serii 2
Pełna oferta silnikowa nie jest jeszcze znana (czekamy na specyfikację dla polskiego rynku)t , wiadomo jednak, że w palecie silników pojawią się benzynowe odmiany 220i i 228i. Oba modele wyposażone są w benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów. Słabsza odmiana oferuje 180 KM, mocniejsza - aż 245 KM.
Na szczycie oferty znajdzie się model 235i z turbodoładowanym, benzynowym R6. Jednostka rozwija moc 326 KM i 450 Nm. W standardowej wersji silnik sprzęgany będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na życzenie klienci będą też mogli zamówić auto z ośmiostopniowym automatem produkcji ZF. Napęd - jak przystało na klasyczne BMW - przenoszony jest na koła tylnej osi. W ofercie znajdzie się też najprawdopodobniej odmiana Xdrive z zapędem 4x4.