Samochody kompaktowe stanowią bardzo ważny segment rynku.
Każda licząca się marka oferuje co najmniej jedną propozycję w tej klasie pojazdów. Auta segmentu C łączą w sobie zwinność i łatwość prowadzenia mniejszych pojazdów, oferując przy tym namiastkę komfortu zarezerwowaną dla segmentu D.
Myli się jednak ten, kto sądzi, że auta kompaktowe to najczęściej wybierane pojazdy w Polsce. Z raportu działu analiz serwisu
ChceKupicAuto.pl wynika, że ich popularność jest niemal dwa razy mniejsza niż aut segmentu A i B.
Dla przykładu, z ponad 320 tysięcy zapytań skierowanych do naszego unikatowego systemu eksperckiego w okresie od stycznia 2010 do lutego 2011 roku, najpopularniejszy z proponowanych kompaktów –
Renault Megane I z silnikiem 1,6 - wyświetlony został 55388 razy. Dla porównania – najpopularniejsze auto segmentu A –
Hyundai Atos – zaproponowane zostało przez nasz system 89146 użytkownikom, a najpopularniejsze auto klasy B –
Ford Fiesta IV – 83605 użytkownikom.
Takie wyniki nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem. Wszystkie z najczęściej proponowanych przez nasz system aut segmentów A, B i C kupić można za ok. 10 tys. zł. Polacy częściej decydują się jednak na mniejszy pojazd – głównymi kryteriami wyboru – oprócz ceny – pozostają bowiem rocznik, przebieg i koszty eksploatacji.
Z zestawienia najczęściej proponowanych pojazdów segmentu C płynie wiele ciekawych informacji. O ile w przypadku aut klasy A i B większość użytkowników dysponowała budżetem około 10 tys. zł, o tyle w przypadku aut segmentu C kwota, jaką mamy do wydania jest wyraźnie wyższa. W pierwszej piątce najczęściej proponowanych pojazdów znalazł się np.
Citroen C4 z 2007 roku, którego średnie ceny kształtują się w okolicach 25 tys. zł. Co ciekawe, wiele osób jako jedno z głównych kryteriów wyboru wskazało również osiągi – z tego względu w „top 5” aut kompaktowych serwisu
ChceKupicAuto.pl znalazło się np.
Volvo V40 1,9 T-4 z silnikiem o mocy 200 KM. Oznacza to, że dla dużej liczby użytkowników decydujących się na auto kompaktowe ważniejsze niż koszty eksploatacji jest np. przyspieszenie pojazdu. W przypadku aut segmentu A i B jako ważne kryterium wyboru osiągi wskazywali bardzo nieliczni użytkownicy.
Jakie auta kompaktowe najlepiej spełniają kryteria Polaków? Oto pierwsza piątka, którą opracowaliśmy na podstawie przeszło 320 tysięcy zapytań skierowanych do naszego systemu eksperckiego.
1.
Renault Megane I 1.6 110KM (zaproponowany 55388 razy)
2.
Opel Astra II 1.6 16V 100KM (zaproponowany 41747 razy)
3.
Toyota Corolla E11 1.4 88KM (zaproponowany 41358 razy)
4.
Volvo V40 1.9 T-4 200KM (zaproponowany 37543 razy)
5.
Citroen C4 I 1.6 HDI 110KM (zaproponowany 24938 razy)
Co ciekawe, jak nietrudno zauważyć, w czołówce rankingu nie znalazł się np. ubóstwiany przez Europejczyków
Volkswagen Golf. Stało się tak z tego względu, że nasz system wybiera konkretne samochody na podstawie kryteriów wskazanych przez konkretnego użytkownika, takich jak np.: bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji, bezpieczeństwo czy osiągi. Bierzemy również pod uwagę takie dane, jak ryzyko kradzieży, utratę wartości, pojemność bagażnika i wiele innych. Wynik konkretnego auta jest wypadkową wszystkich tych wartości dobraną pod kątem preferencji konkretnego użytkownika. Z naszych danych płynie więc kolejny ciekawy wniosek – Polacy pod wpływem obiegowych opinii - często decydują się na pojazdy, które nie spełniają ich podstawowych wymagań!
chętnie bym kupił volvo v40 1.9 z 200 konnym silnikiem ale takiego nie znalazałem, bo 1.9 diesel w vovlvo v40 ma 116 koni. Ciekawe skąd oni tu mają takie dane?
Nie trzeba szukać daleko. Wystarczy kliknąć na to volvo i już na stronie opisu po prawej stronie są linki do ogłoszeń. I gwoli wyjaśnienia: to jest silnik benzynowy, nie diesla.
Kierowca o motoryzacji to ty mało wiesz tym bardziej o VOLVO
Sam używam volvo V40 1.9 diesel ale w najsłabszej wersji (ok.90km) i jak narzazie ten samochód jest gody polecenia przeze mnie. Ma pewne mankamenty ale jak każdy samochód. Nigdy nie sprawił mi większych problemów. Tylko raz była taka awaria która nie umożliwia dalszej jazdy(pęk pasek) ale mogło to sie zdarzyć w każdym innym samochodzie. Szybka utrata wartości ale cześć nadal trzymają dosyć wysokie ceny. Jednak nadal to super propozycja na auto
Kierowca niestety ale jest taki samochód jak V40 T4 Turbo,tylko że to nie diesel a benzyna .Szukaj aż znajdziesz .:)
"bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji, bezpieczeństwo czy osiągi" i wyszedł wam Renault Megane na pierwszym miejscu? ALE JAZDA :-D a gdzie carisma, czy nieśmiertelny lancer?
buahahaha - najlepsze volvo z technologią forda buahahahahahaha - Sory ale akurat ziomek kupił sobie nówkę V40 i powiedział mi po pół roku tylko 2 słowa- nigdy więcej - prawdziwe volvo skończyło się na wersjach 850itp kolejne modele to chłam jakich mało. Na trasie podczas wyprzedzania nagle padło turbo - ups, ładna lipa. Pozniej padła elektryka - musiałem go holować swoim 20-letnim rzęchem ze stajni vw który jednak nigdy nie robił takich problemów mimo wieku. No i najlepsze - spokojnie moge powiedzieć że "auto wali się na łeb" bo podczas jazdy odpadło lusterko wsteczne hahahahahahahaha - sory ale takiego padła to ja jeszcze nie widziałem. Ziomek się wkurzył bo zawsze jezdził volvo ale powiedział że to ostatnie jakie kupił!
Co ma wspólnego bezawaryjność z Renaultem czy Citroenem . A Astra 2 przerdzewiała na wylot.
jak ludzie macie glupie uprzedzenia co do francuskich aut zwlaszcza renault a nie sprobujecie to w kazdym porównaniu bedziecie sie tak dziwic. jezdze renault II od 8 lat od nowosci i nic sie nie zepsulo a moc tez nie najmniejsza. moze lepiej najpierw sprobowac i poznac jakies auto zamiast od razu miec o nim zle zdanie?
mam carizme juz 4-lata na liczniku 260000km i nie wiem co to awaria
przeciez byl 1.9 turbo (benzyna !) powiekszony w pozniejszych latach do 2 litrow... oba mialy 200 koni mechanicznych
Przedstawiona generacja Volvo S/V40 nie ma NIC WSPÓLNEGO Z FORDEM. Auto to bliźniacza konstrukcja Mitsubishi Carismy, produkowana z nią w tej samej fabryce w Holandii. Volvo, jako marka premium, było jednak staranniej wykończone.
A gdzie nissan almerka?? Bezawaryjny niedrogi japoniec.
RR jeżdżę meganka 2 lata, mój ojciec jeździ dziesięć lat i potwierdzam bezawaryjnośc auta, jesli serwisujesz w terminie i dbasz o to auto to oprócz wymian zwiazanych z przebiegiem nie robisz nic więcej. Auto rewelacyjne w miarę oszczednym silnikiem.
A gdzie HONDA CIVIC ...?
Przecież to najlepsze auto wszechczasów w tej klasie!
A ja mam corolkę E11 z 98 roku, jeżdżę nią od 7 lat jako 3 właściciel, nakulałem przez ten czas prawie 180 tys. na liczniku obecnie 270 tys. i nic się nie dzieje. Podstawowe naprawy/wymiany nie wymuszone przez awarię, po prostu tak zapobiegawczo jak np rozrząd, sprzęgło reszta standard olej/filtry/klocki/żarówki itp = eksploatacja. Auto co prawda słabo wyposażone w porównaniu z np vw czy francuzami z tej klasy i rocznika, rakieta to nie jest, ale nie mam zamiaru się go pozbywać.
Obecnie pełni rolę drugiego auta w rodzinie i OK :)
kasa, jestem ciekawy jak Twój koleś mógł kupić sobie "nówkę V40" jak od ładnych kilku lat to auto nie jest produkowane.
Hehe kolego KASA nie ma juz nowych V40 tylko jest v50 czyli ci ten twoj kolega nagadal glupot poprostu ;) a porownujac volvo do jakis fracuskich czy japonskich samochodow to volvo bije je jak chce ;)
Jeśli ktoś chce bezawaryjne auto to niech kupi zadbane i onie dba to nawet alfa nie będzie się sypać(aż tak sypać jak na alfe). Dziwne, że w zestawieniu nie ma jak ktoś wspomniał almery bo na japońskich silnikach to auto jest naprawde dobre a w szczegolności 2.2 di, bezpośredni wtrysk, turbo wg, niewysilony silni, na łancuchu rozrządu, naprawde można śmiało polecać. Ale ja i tak polece bmw serii 1 hehe
czemu nie ma Civic'a? :P ;(
Audi A6 C4 1,9 tdi 95r. i od 10 lat w rodzinie. Co to awaria? nie wiem bo jej nigdy nie było. Ceny niskie, przebieg 482 500 km, zero rdzy, oszczędny i żywotny, pakowny i mega wygodny, a części taniocha. Myślę że do 700 000 dojdzie bo na razie tylko 0,2 l oleju na 10tys. Czy dorówna mu Renault czy Opel?
@marcin, rozumiem, że A6 zaliczasz do kompaktów?
Bo on (Marcin) autobus zalicza do aut miejskich
hehe dr Haust, dobrze piszesz bo a6 c4 to przecież wóz do zadań specjalnych hehe i przedewszystkim dynamiczny hehe 1.9 tdi 90km masa 1400kg. Już nie triumfuj tak z tym a6 złe nie jest ale nie najlepsze.
Damian VOLVO nawet nie podchodzi do żadnego japońskiego ... Lexusa !!!
Hinduskie Volvo przy Japońskim Lexusie to tak jal SYRENKA przy MERCEDESIE!
Obecnie LEXUS jest lepszym od Mercedesa w każdej swojej odpowiedniej klasie!
Lexus ustanowił nowa klasę nie tylko komfortu ale przede wszystkim bez awaryjności, i kosztów obsługi na wszystkich rynkach swiatowych.
Jeżeli mam kupić VOLVO, Mercedesa, BMW, AUDI czy Lexusa, zawsze wybiore Lexusa!
10 lat jeździłem meganem od nowości. Żadnej awarii. Teraz mam megane III i narazie po 20tysiacach zero problemów. Osobiście polecam meganki.
W zestawieniu nie ma civic albo almery bo jak pisali to zestawienie wielu czynników a nie tylko niezawodności.