Na rozpoczynającym się właśnie salonie samochodowym w chińskim Guangzhou Peugeot zaprezentował nową wersję modelu 508 o nazwie Dongfeng Peugeot 508L.
Peugeot 508L
Litera L, jak zapewnia producent, w tym wypadku nie oznacza tylko Long (długi), ale również Luxury (luksusowy) i Latest Technology (najnowsze technologie).
W stosunku do wersji europejskiej samochód wyróżnia się nie tylko podwójną nazwą (Peugeot tworzy z Dongfeng spółkę joint venture), ale również - typowo dla chińskiego rynku - większym rozstawem osi. Mierzy on teraz 285 cm, czyli o 5,5 cm więcej niż w Europie. Jednocześnie, dzięki nieco odmiennej stylizacji przedniej i tylnej części samochodu, długość całego nadwozia wzrosła o 10 cm, co oznacza, że o 4,5 cm zwiększono zwisy.
Peugeot 508L
O ile w wersji europejskie (którą zaprezentowano w połowie roku) zastosowano szyby bezramkowe, o tyle wersja chińska, z konieczności z drzwiami wydłużonymi, ma już szyby tradycyjne, ramkowe.
Peugeot 508L
We wnętrzu znajdziemy najnowsze wcielenie architektury zwanej przez Peugeota i-Cocpit. Cechuje się ona zastosowaniem umieszczonego na konsoli środkowej ekranu dotykowego przekątnej 10 cali oraz drugiego, umieszczonego za kierownicą, o przekątnej 12,3 cala. Sama kierownica jest tak mała, że na ekran patrzymy ponad jej wieńcem.
Peugeot 508L początkowo będzie oferowany w wersjach spalinowych, z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Natomiast jesienią przyszłego roku gama zostanie poszerzona o wersję hybrydową z możliwością ładowania z gniazdka.