Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe napędzane są przez 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik.
Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm) i trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Porsche Doppelkupplung (PDK). 911 Turbo przyśpiesza do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik), a do 200 km/h w 8,9 s (o 1 s szybciej). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która wynosi 330 km/h.
Porsche 911 Turbo S
Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm).
Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania większej siły docisku.
Porsche 911 Turbo S
Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami.
Porsche 911 Turbo S
Silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty.
6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. W tym przypadku zamieniono poprzednie „drogi” powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego: część powietrza procesowego przepływa obecnie przez charakterystyczne dla Turbo wloty powietrza po bokach z tyłu.
Przed filtrami powietrza, umieszczonymi teraz w tylnych błotnikach, znajdują się jeszcze dwa inne dopływy powietrza – przez grill tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika.
Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm. Klapy wastegate są sterowane elektrycznie, za pomocą silników krokowych.
Porsche 911 Turbo S
Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego.
Lista standardowego wyposażenia Porsche 911 Turbo S obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930).
Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie BOSE.
Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać. Wersja Coupé jest dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.