chceauto.pl
x

Porsche Cayenne I 4.5 340 KM

Porsche Cayenne I 4.5 340 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2003
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
4511 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
340 KM
0-100 km/h
7.2 s.
V max
242 km/h

KOSZTY

Spalanie
16.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
104 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
540 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
19.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.9 s.
Prędkość maksymalna
220 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Porsche Cayenne I 4.5 340 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne I 4.5 340 KMPorsche Cayenne I 4.5 340 KMPorsche Cayenne I 4.5 340 KMPorsche Cayenne I 4.5 340 KM

Porsche Cayenne I 4.5 340 KM

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne to pierwszy SUV w ofercie niemieckiej marki. Samochód powstawał wspólnie z Volkswagenem - jego odpowiednikiem w palecie modeli marki z Wolfsburga jest Touareg.

Auto oferowane jest wyłącznie z dużymi 6 lub 8-cylindrowymi jednostkami napędowymi - wszystkie egzemplarze wyposażone są w napęd na cztery koła. Co ważne, to jeden z niewielu samochodów klasy SUV, który nieźle radzi sobie również poza utwardzonymi drogami.

Mało kto decyduje się jednak na zakup Cayenne, by zakosztować jazdy po bezdrożach - serwisowanie, nawet w przypadku najstarszych aut z silnikami wysokoprężnymi - wciąż kosztować może majątek. Obecnie w ofercie Porsche znajduje się druga generacja modelu.

Porsche Cayenne I

Cayenne to jeden z nielicznych SUVów, który nie boi się kopnego piachu, śniegu czy błota. Skonstruowany wspólnie z firmą Volkswagen (bliźniaczy model VW touareg) pojazd sprawdza się nie tylko jako szybka, podwyższona rodzinna limuzyna, ale również jako auto terenowe, czego nie można powiedzieć o większości konkurencyjnych konstrukcji.

Auto zaprezentowano w 2002 roku i produkowano przez osiem lat. W 2007 roku model poddano niewielkiemu liftingowi - zmianom uległo m.in. nadwozie, unowocześniono również jednostki napędowe.

Najwięcej problemów przysporzyć może rozbudowana instalacja elektryczna. Samochód wyposażony jest w wiele przydatnych gadżetów (np. adaptacyjny tempomat), które z czasem odmówić mogą posłuszeństwa. Czasami komputer informuje kierowcę o awarii równych systemów (np. przepalające się żarówki, mimo że w rzeczywistości samochód jest sprawny).

Uwaga na wadliwe jednostki napędowe V8 o pojemności 4,5 l. Stosowano w nich plastikową magistralę wodną łączącą głowice. Po przebiegach rzędu 100-150 tys. dochodziło do rozszczelnienia i zapowietrzenia układu chłodzenia. Skutkowało to nieprawidłowym odprowadzaniem ciepła i niszczeniem gładzi cylindrowej z nikasilu. Silnik zużywał ogromne ilości oleju i zacierał się na 4 i 8 cylindrze. Naprawa (tulejowanie bloku) niesie ze sobą koszty od 15 tys. zł w górę. Jeśli przy okazji zdecydujecie się na dodatkowe chłodzenie tłoków (niezbędne, jeśli myślicie o LPG) i wydajniejszą pompę oleju koszt naprawy może przekroczyć 25 tys. zł!

Poza tym auto cieszy się opinią bezawaryjnego, chociaż bieżąca obsługa serwisowa na pewno nie należy do tanich (klocki hamulcowe, wahacze, tuleje metalowo-gumowe). Zdecydowanie polecamy modele z pneumatycznym zawieszeniem, które świetnie sprawdza się na polskich drogach. Samochody wyposażone w ten układ zapewniają komfort jazdy na poziomie hydropneumatycznych modeli Citroena.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-05-16

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość2023-09-26Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!2023-08-29Porsche Cayenne po liftingu2023-04-19Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny2023-03-31Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach2023-02-10Porsche Cayenne Turbo GT2021-07-02

Porsche Cayenne I 4.5 340 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS