Porsche Cayenne II FL Hybrid S 333 KM
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne to pierwszy SUV w ofercie niemieckiej marki. Samochód powstawał wspólnie z Volkswagenem - jego odpowiednikiem w palecie modeli marki z Wolfsburga jest Touareg.
Auto oferowane jest wyłącznie z dużymi 6 lub 8-cylindrowymi jednostkami napędowymi - wszystkie egzemplarze wyposażone są w napęd na cztery koła. Co ważne, to jeden z niewielu samochodów klasy SUV, który nieźle radzi sobie również poza utwardzonymi drogami.
Mało kto decyduje się jednak na zakup Cayenne, by zakosztować jazdy po bezdrożach - serwisowanie, nawet w przypadku najstarszych aut z silnikami wysokoprężnymi - wciąż kosztować może majątek. Obecnie w ofercie Porsche znajduje się druga generacja modelu.
Porsche Cayenne II FL
Druga generacja Porsche Cayenne zadebiutowała na salonie genewskim w 2010 roku i wkrótce potem trafiła na rynek. W 2014 roku samochód poddano liftingowi.
W stosunku do poprzedniego modelu nowy Cayenne jest nieco bardziej agresywny stylistycznie, ponadto jest aż o 250 kg lżejszy, głównie dzięki zastosowaniu nowoczesnych lekkich materiałów, jak aluminium. To przekłada się zarówno na właściwości jezdne, jak i zużycie paliwa. A ten ostatni parametr jest szczególnie ważny ze względu na związaną z nim emisję spalin, od której w Europie zależy wysokość podatków.
Cayenne II ma nieco mniejszy prześwit niż poprzednik, ale zachowano wysokie zdolności terenowe, którymi mógł pochwalić się poprzednik.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-30