Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.4 s.
Prędkość maksymalna
241 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Porsche Cayman 987 II 2.9 265 KM
Porsche Cayman
Porsche Cayman to dwuosobowe coupe, które opracowano na bazie Boxstera (ten ostatni model jest kabrioletem). Samochód debiutował w 2006 roku, a oba modele produkowane były w tej samej fabryce, w Finlandii.
Cayman i Boxster wykorzystywały te same płyty podłogowe i centralnie montowane silniki. Takie same są nawet błotniki i pokrywa bagażnika, a także drzwi i światła.
Samochód sprzedawano w dwóch wersjach różniących się mocą, jako
Cayman i
Cayman S.
W 2009 roku samochód poddano liftingowi. Przy okazji niewielkich zmian stylistycznych Cayman otrzymał również mocniejsze jednostki napędowe o większej pojemności, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa oraz (opcjonalnie) dwusprzęgłową skrzynię PDK.
Porsche Cayman 987 II
To zmodernizowana wersja pierwszej generacji Caymana. W ramach poprawek technicznych auto otrzymało ulepszony silnik - jendostka o pojemności 2,7 l "rozwiercona" została do 2,9 l, wyposażono ją ponadto w bezpośredni wtrysk paliwa. Standardem stała się też sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji zadebiutowała siedmiostopniowa przekładnia PDK (dwusprzęgłowa, zautomatyzowana). Zmiany w wyglądzie ograniczyły się do kosmetyki. Inne są m.in. kształty świateł czy zderzaki. Przedni otrzymal np. większe wloty powietrza oraz diodowe światła do jazdy dziennej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23