Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
18 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
4.8 s.
Prędkość maksymalna
268 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Porsche Cayman 981 GT4 3.8 385 KM
Porsche Cayman
Porsche Cayman to dwuosobowe coupe, które opracowano na bazie Boxstera (ten ostatni model jest kabrioletem). Samochód debiutował w 2006 roku, a oba modele produkowane były w tej samej fabryce, w Finlandii.
Cayman i Boxster wykorzystywały te same płyty podłogowe i centralnie montowane silniki. Takie same są nawet błotniki i pokrywa bagażnika, a także drzwi i światła.
Samochód sprzedawano w dwóch wersjach różniących się mocą, jako
Cayman i
Cayman S.
W 2009 roku samochód poddano liftingowi. Przy okazji niewielkich zmian stylistycznych Cayman otrzymał również mocniejsze jednostki napędowe o większej pojemności, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa oraz (opcjonalnie) dwusprzęgłową skrzynię PDK.
Porsche Cayman 981 GT4
Druga generacja Caymana zadebiutowała w marcu 2012 roku na salonie paryskim. Konstruktorzy chwalili się wówczas, że jego otwarta wersja - Boxster - otrzymała aż o 40 proc. sztywniejsze nadwozie. Rozstaw kół przednich jest o 40 mm szerszy niż w poprzedniku. Tylne rozstawiono o 18 mm szerzej. Aż o 60 mm wydłużył się też rozstaw osi. To wszystko udało się osiągnąć przy zauważalnej (ok 30 kg) redukcji masy. W modelu zadebiutował sześciocylindrowy silnik boxer o pojemności 2,7 l. Wszystkie jednostki standardowo sprzęgano z ręcznymi przekładniami o sześciu przełożeniach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23