Porsche 718 Cayman S 350 KM
Porsche Cayman
Porsche Cayman to dwuosobowe coupe, które opracowano na bazie Boxstera (ten ostatni model jest kabrioletem). Samochód debiutował w 2006 roku, a oba modele produkowane były w tej samej fabryce, w Finlandii.
Cayman i Boxster wykorzystywały te same płyty podłogowe i centralnie montowane silniki. Takie same są nawet błotniki i pokrywa bagażnika, a także drzwi i światła.
Samochód sprzedawano w dwóch wersjach różniących się mocą, jako
Cayman i
Cayman S.
W 2009 roku samochód poddano liftingowi. Przy okazji niewielkich zmian stylistycznych Cayman otrzymał również mocniejsze jednostki napędowe o większej pojemności, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa oraz (opcjonalnie) dwusprzęgłową skrzynię PDK.
Porsche 718 Cayman
Trzecią generację Caymana (i czwartą Boxstera) opracowano od podstaw. Nieznacznie zmieniły się wymiary. Nowy model jest dłuższy, niższy i – co najważniejsze – lżejszy niż poprzednia generacja. Konstruktorom udało się "zaoszczędzić” około 30 kg (w zależności od wersji), co wpływa korzystnie nie tylko na prowadzenie, ale też na zużycie paliwa. Model oferowany był jest w dwóch odmianach: Cayman oraz - mocniejszej - Cayman S. Model podstawowy wyposażony jest w 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM (202 kW). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sek. i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Zużycie paliwa – przynajmniej wg danych technicznych - wynosi od 7,7 l/100km do 8,2 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów. 3,4-litrowy silnik Caymana S dysponuje mocą 325 KM (239 kW). Samochód z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiąga prędkość 283 km/h. Zużycie paliwa – zdaniem producenta – waha się pomiędzy 8,0 l/100 km, a 8,8 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów. Standardowo w układzie przeniesienia napędu pracuje ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazła się zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-24