chceauto.pl
x
Porsche poszerza gamę modelu Taycan

Porsche poszerza gamę modelu Taycan

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-01-21
Porsche wprowadza na rynek czwarty, bazowy wariant elektrycznego Taycana. Wersja nazwana po prostu Taycan dołączy do Taycana 4S, Taycana Turbo oraz Taycana Turbo S. Bazowy Taycan ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru: ze standardowym akumulatorem Performance, w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 300 kW (408 KM), a w połączeniu z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus wartość ta rośnie do 350 kW (476 KM). Moc nominalna wynosi, odpowiednio, 240 kW (326 KM) lub 280 kW (380 KM).

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Jako najmłodszy członek gamy modelowej Taycan od samego początku oferuje nowe funkcje, w pozostałych wersjach wprowadzone przy okazji zmiany roku modelowego. Należy do nich np. funkcja Plug & Charge, która umożliwia wygodne ładowanie i płatność bez używania kart lub aplikacji: po podłączeniu przewodu Taycan nawiązuje szyfrowaną komunikację ze stacją ładującą kompatybilną z Plug & Charge i samoczynnie rozpoczyna proces ładowania. Także płatności są przetwarzane automatycznie.

Podobnie jak w przypadku innych wariantów opcjonalne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) oraz ładowarkę pokładową AC o mocy do 22 kW. Dzięki funkcjom na żądanie (FoD – Functions on Demand) użytkownicy Porsche Taycan mogą zakupić różne dodatkowe funkcje zwiększające wygodę lub zakres wsparcia – albo zarezerwować je na wybrany okres – już po dostarczeniu auta, zależnie od swoich potrzeb.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Wpisuje się to w oryginalną konfigurację ich sportowego samochodu, a aktywacja online oznacza, że nie ma potrzeby odwiedzania serwisu. Obecnie możliwe jest dokupienie Inteligentnego menedżera zasięgu Porsche (PIRM – Porsche Intelligent Range Manager), wspomagania układu kierowniczego Plus, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz Porsche InnoDrive.

Standardowo Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Opcjonalnie dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto to 93,4 kWh. Zasięg według WLTP wynosi, odpowiednio, do 431 lub do 484 km.

Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Jego maksymalna prędkość w obu konfiguracjach wynosi 230 km/h, a maksymalna moc ładowania sięga 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80% w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Montowany przy tylnej osi silnik synchroniczny z magnesami trwałymi ma długość 130 mm – a więc taką samą jak jednostka modelu Taycan 4S. Sterowany impulsowo falownik na tylnej osi funkcjonuje przy natężeniu do 600 amperów.

Oprócz silnika synchronicznego z magnesami trwałymi przy tylnej osi architektura napędu obejmuje dwubiegową przekładnię. Podobnie jak pozostali „bracia” Taycan wyróżnia się inteligentnym zarządzaniem ładowaniem, a także wzorową aerodynamiką, która – przy wartości współczynnika oporu powietrza Cd od 0,22 – znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym do dużego zasięgu. Maksymalna moc rekuperacji wynosi 265 kW.

Nowy wariant wyróżnia się zoptymalizowanymi od strony aerodynamiki 19-calowymi obręczami Taycan Aero oraz czarnymi, anodowanymi zaciskami hamulcowymi. Również przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor mają kolor czarny – tak samo jak w Porsche Taycan 4S. Standardowo montowane są LED-owe reflektory.

Standardowe wyposażenie Porsche Taycan obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Samochód ma dwa bagażniki: przedni, o pojemności 84 litrów oraz tylny, mieszczący do 407 l.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Taycan to także pierwszy model Porsche dostępny z wnętrzem całkowicie pozbawionym elementów ze skóry. Kabina wykończona materiałami pochodzącymi z recyklingu podkreśla zrównoważoną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.

Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Zarówno standardowe zawieszenie Porsche Taycan ze stalowymi sprężynami, jak i opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej uzupełnia elektronicznie sterowana kontrola tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).

W przypadku adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego Taycan jest wyposażony w funkcję Smartlift, którą można tak zaprogramować, by automatycznie zwiększała prześwit w wybranych, określonych miejscach, takich jak progi zwalniające czy wjazdy i wyjazdy z garaży. Funkcja Smartlift może również aktywnie wpływać na prześwit podczas jazdy autostradą i regulować go z myślą o uzyskaniu najlepszego możliwego kompromisu pomiędzy efektywnością a komfortem jazdy.

Taycan jest standardowo wyposażony w sześciotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z tyłu. Wentylowane wewnętrznie tarcze hamulcowe mają średnicę 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski otrzymują czarne, anodowane wykończenie. Na życzenie dostępny jest wysokowydajny układu hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z tarczami o średnicy 410 mm z przodu i 365 mm z tyłu.

W 2020 r. klientom z całego świata dostarczono nieco ponad 20 tysięcy sztuk modelu Taycan. W Norwegii stanowi on obecnie 70% sprzedaży Porsche.

Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan z napędem na tylne koła trafią do salonów w połowie marca 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 389 tys. zł.

Porsche poszerza gamę modelu Taycan - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche poszerza gamę modelu TaycanPorsche poszerza gamę modelu TaycanPorsche poszerza gamę modelu TaycanPorsche poszerza gamę modelu TaycanPorsche poszerza gamę modelu Taycan

Zobacz także

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji 2024-11-16

Pierwsza nowość to odnowione wydanie Porsche Taycan GTS. Dzięki mocy szczytowej z Launch Control sięgającej 515 kW ta wersja ponownie jest najbardziej sportową poza odmianami Turbo. Nowy Taycan GTS trafia na rynek z nadwoziem sedan oraz Sport Turismo....
Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem

Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem 2024-02-19

Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo....
Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring

Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring 2024-01-04

Porsche Taycan nowej generacji, która oficjalnie zadebiutuje w 2024 roku, jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nurburgring. Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern przedseryjnym egzemplarzem Taycana pokonał północną pętlę w...
Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring 2022-08-10

Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie zaliczył szybszego okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring: Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche, za kierownicą modelu Taycan Turbo S „wykręcił” czas 7 min i 33 s. Porsche...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS