Na salonie w Los Angeles zadebiutowało Porsche Taycan GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy wariant Taycana jest pierwszym, który przekroczył granicę zasięgu wynoszącą 500 km.
Porsche Taycan GTS
Podczas LA Auto Show zadebiutowała także trzecia wersja nadwoziowa elektrycznego Taycana - GTS Sport Turismo. Nowość dzieli sportową sylwetkę i opadającą ku tyłowi linię dachu z rodziną Taycan Cross Turismo.
Porsche Taycan GTS: sportowy złoty środekTaycan GTS to sportowy, a zarazem wszechstronny wariant. Ma imponującą moc – w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control, wynosi ona 440 kW (598 KM). Sprint od zera do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h.
Porsche Taycan GTS
Jako przedstawiciel najnowszej odsłony Porsche Taycan wariant GTS oferuje szczególnie efektywną strategię jazdy. Ta sama aktualizacja w nowym roku modelowym trafi do pozostałych wersji modelu. W praktyce zapewnia ona większy zasięg.
Taycan GTS otrzymuje specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM). Także zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest jeszcze bardziej sportowe. Charakter nowej odmiany podkreśla zmodyfikowane, „soczystsze” brzmienie układu napędowego – Porsche Electric Sport Sound.
Porsche Taycan GTS
Nadwozie i wnętrze Porsche Taycan GTS mają wyrazistą stylistykę. Z zewnątrz samochód wyróżniają liczne czarne lub przyciemniane detale, m.in. przedni zderzak, podstawki lusterek bocznych oraz obramowanie bocznych szyb – jak zwykle w przypadku Porsche z rodziny GTS. We wnętrzu znajdziemy liczne dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz standardowy pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.
Taycan Sport Turismo: najlepsze z obu światów Porsche TaycanPorsche Taycan GTS
Debiut Porsche Taycan Sport Turismo oznacza, że rodzina serii modelowej Taycan obejmuje teraz trzy warianty nadwoziowe. Nowa odmiana jest skierowana do tych, którzy oczekują poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Taycan Cross Turismo, ale równocześnie zależy im na „asfaltowych” osiągach sportowej limuzyny Taycan.
Taycan Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w klasycznym Taycanie, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów. W przeciwieństwie do Cross Turismo, Taycan Sport Turismo nie ma offroadowych elementów designu.
Porsche Taycan GTS
Jako nowe opcjonalne wyposażenie dla Porsche Taycan GTS stanowi panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Elektrycznie sterowana ciekłokrystaliczna folia sprawia, że przyciemnienie dachu można regulować, od przezroczystego do matowego – chroni to podróżujących przed oślepianiem bez konieczności zaciemniania wnętrza.
Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne). Są to predefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi segmentami.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio, 574 tys. zł oraz 578 tys. zł z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 roku. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.