Na początku 2020 r. w Porsche Centrach pojawi się Porsche Taycan, pierwszy samochód sportowy marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym. W pierwszej kolejności nowy model odbiorą klienci, którzy zarezerwowali swoje przyszłe auta jeszcze przed oficjalną premierą.
Porsche Taycan
Już w marcu 2019 r. liczba rezerwacji na całym świecie wynosiła ponad 20 tysięcy. Klienci, którzy decydowali się na zapisy, musieli wpłacić równowartość 2500 euro, choć nieznany był jeszcze ostateczny wygląd modelu ani szczegółowe dane techniczne. W Polsce 117 osób postanowiło "w ciemno" zarezerwować Porsche Taycan, zanim we wrześniu pokazano je światu.
– Jestem fanem elektrycznych samochodów oraz ekologii, a jednocześnie zawsze marzyłem o Porsche. Dlatego właśnie Taycan jest dla mnie idealnym rozwiązaniem: szybki, nowoczesny i piękny samochód z zerową emisją spalin – tłumaczy swoją decyzję jeden z nich, pan Tomasz, klient Porsche Centrum Wrocław, dla którego Taycan będzie w ogóle początkiem przygody z marką Porsche.
Porsche Taycan
– Aktualnie jeżdżę autem hybrydowym, więc jestem już w części zelektryfikowany. Wiem, że wiąże się to z komfortem i ciszą podczas jazdy. Trzeba też podkreślić możliwości, jakie daje auto elektryczne, głównie niesamowite przyspieszenie i moc. To w połączeniu z zaufaniem, jakie mam do Porsche, przesądziło o decyzji zamówienia Taycana – mówi z kolei pan Adrian, klient Porsche Centrum Łódź, który także zapłacił za rezerwację, nim poznał szczegóły dotyczące nowego samochodu.
– Po oficjalnej premierze, specyfikacja i wygląd przekroczyły moje oczekiwania. Auto robi ogromne wrażenie wizualne. Szczególnie na żywo – przyznaje pan Adrian, który wziął udział w regionalnej prezentacji nowego modelu w Pradze. – Zupełnie nie bałem się tego, jak auto będzie wyglądało. Porsche ma świetny design i wiedziałem, że Taycan z pewnością trafi w mój gust. Nie pomyliłem się ani trochę – dodaje pan Tomasz.
Porsche Taycan
Wśród polskich klientów rezerwujących nowy model największą popularnością cieszy się najmocniejsza wersja – Porsche Taycan Turbo S, który wybrało 45 proc. zamawiających. 29 proc. zdecydowało się na odmianę Turbo, a 26 proc. odbierze model Porsche Taycan 4S.
Porsche Taycan Turbo S posiada moc 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu wersji wynosi 260 km/h.
Z kolei bazowe Taycan 4S dysponuje mocą 390 kW (530 KM) i rozpędza się do 100 km/h w 4 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.