Jedną z ważniejszych genewskich premier Fiata będzie model 500L w uterenowionej wersji Trekking.
Fiat 500L Trekking
Premiera ta w zasadzie nie jest niespodzianką. W październiku zeszłego roku Fiat zaprezentował już nową Pandę w wersji Trekking. Zbieżność nazw nie jest przypadkowa. W obu modelach zastosowano podobne rozwiązania techniczne.
Fiat 500L Trekking posiada lekko podniesione zawieszenie i terenową stylizację (zmienione zderzaki z plastikowymi osłonami podwozia, 17-calowe koła) oraz standardowe opony typu M+S (Mud+Snow, błoto i śnieg), czyli... zimowe. We wnętrzu znajdziemy zmienioną tapicerkę (dwie możliwości wyboru typu). Samochód dostępny będzie w sześciu wybranych kolorach nadwozia.
Fiat 500L Trekking
Największą innowacją zastosowaną w Fiacie 500L Trekking jest system Traction+. System ten aktywowany jest specjalnym przyciskiem i działa do prędkości 30 km/h. Umożliwia przyhamowanie koła o mniejszej przyczepności, dzięki czemu możliwe jest przekazanie większej ilości momentu obrotowego na całą oś, a więc poprawa trakcji. Jednym słowem: system symuluje działanie samoblokującego elektromechanicznego dyferencjału. Oczywiście przy bardziej intensywnej eksploatacji układ hamulcowy ulegnie przegrzaniu i by zachować sprawne hamulce system przestanie działać.
Wybór jednostek napędowych w Fiacie 500L Trekking będzie szeroki. W ofercie znajdą się benzynowe silniki 1.4 o mocy 95 KM i 0.9 TwinAir o mocy 105 KM oraz wysokoprężne 1.3 MultiJet II o mocy 85 KM i 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM. Ta ostatnia jednostka jest nowością w całej gamie Fiata 500L, umożliwia osiągnięcie prędkości 175 km/h i rozpędza Fiata do 100 km/h w 12 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 4,7 l/100 km.
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking będzie pierwszym samochodem w historii motoryzacji, który będzie można wyposażyć w... ekspres do kawy. Ekspres produkcji Lavazzy jest zintegrowany w schowku przed pasażerem, działa po podłączeniu do gniazdka zapalniczki, wyłącznie na postoju i przy pracującym silniku. Przygotowanie kawy trwa około 2 minut, a ekspres kosztuje 249 euro...
Pozostałe wyposażenie opcjonalne jest już bardziej konwencjonalne, na liście znajdzie się m.in. układ City Brake Control, który potrafi sam uruchomić hamulce. Jeśli prędkość nie przekracza 30 km/h w sprzyjających warunkach system pozwoli uniknąć kolizji, w przeciwnym razie minimalizuje skutki zderzenia.
Nowy Fiat 500L Trekking trafi do salonów wkrótce po salonie genewskim.