Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Renault Kangoo II FL 1.2 TCe 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Renault Kangoo II FL 1.2 TCe 115 KM
Renault Kangoo
Kangoo to niewielkich rozmiarów samochód dostawczy przeznaczony dla małych przedsiębiorstw. W ofercie znajdowało się kilka wersji nadwoziowych, w tym osobowa, która całkiem sprawnie wywiąże się z roli auta rodzinnego. Samochody mają prosta budowę, co minimalizuje koszty napraw, chociaż sama konstrukcja nie należy do przesadnie trwałych. Największą zaletą Kangoo jest korzystny stosunek ceny do możliwości przewozowych i kosztów utrzymania.
Renault Kangoo II FL
Druga generacja Kangoo weszła na rynek w 2008 roku. Mimo stosunkowo niedługiego stażu auto nie cieszy się dobrą opinią użytkowników. Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe, potrafią skrzypieć plastiki, zdarzają się częste usterki układów elektrycznych i przepalania żarówek oraz bezpieczników. Problemy mogą dotyczyć także układu klimatyzacji (piszczenie wentylatora, nieszczelności układu).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Niektóre samochody marki Renault Kangoo II wyprodukowane od 28/09/2012 do 14/05/2013, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach marki Renault Kangoo II mogło dojść do odwrotnego podłączenia przewodów hydraulicznych układu hamulcowego na bloku ABS. W trakcie intensywnego hamowania może to skutkować niedostateczną siłą hamowania i blokowaniem kół, nieprawidłowym funkcjonowaniem systemu ESP (zwiększenie nadsterowności lub podsterowności) oraz brakiem funkcjonowania systemu ESP.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 485 samochodów marki Renault Kangoo II. Lista numerów VIN w załączniku.