Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Renault Kangoo III 1.3 TCe 130 KM
Renault Kangoo
Kangoo to niewielkich rozmiarów samochód dostawczy przeznaczony dla małych przedsiębiorstw. W ofercie znajdowało się kilka wersji nadwoziowych, w tym osobowa, która całkiem sprawnie wywiąże się z roli auta rodzinnego. Samochody mają prosta budowę, co minimalizuje koszty napraw, chociaż sama konstrukcja nie należy do przesadnie trwałych. Największą zaletą Kangoo jest korzystny stosunek ceny do możliwości przewozowych i kosztów utrzymania.
Renault Kangoo III
Renault Kangoo III generacji zostało zaprezentowane pod koniec 2020 roku, a w salonach pojawiło się w połowie 2021 roku.
Kangoo dostępne jest jako klasyczne auto dostawcze (van) oraz w bardziej luksusowej wersji osobowej (MPV). Wersja dostawcza jest dostępna dwóch długościach nadwozia (pojemności przestrzeni bagażowej od 3,3 do 4,9 m3). Wdłuższa wersja ma o 38 cm większy rozstaw osi i o 42 cm dłuższe nadwozie.
Wersja osobowa początkowo dostępna była wyłącznie w wersji pięciomiejscowej. Dopiero w 2023 roku debiutowało Grand Kangoo, czyli samochód o zwiększonym rozstawie osi, w którym zmieszczono siedem foteli.
Renault Kangoo III jest dostępne w dwóch wersjach spalinowych i jednej elektrycznej (E-Tech). Źródłem mocy może być silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 130 (skrzynia manualna lub dwusprzęgłowa) lub wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 95 KM (skrzynia tylko manualna).
Z kolei elektryczne Renault Kangoo E-Tech napędzane jest silnikiem o mocy 120 KM (245 Nm) zasilanym przez baterię o pojemności 45 kWh. Ładowanie możliwe jest prądem DC z mocą do 80 kW. Wówczas pół godziny ładowania wystarcza, by zwiększyć zasięg o 170 km.
Na Kangoo oparto Mercedesy Citan i klasy T, a także Nissana Townstar.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28