chceauto.pl
x

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2188 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI

Moc
83 KM
0-100 km/h
15.3 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
46 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Laguna I 2.2 D 83 KMRenault Laguna I 2.2 D 83 KM

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM

Renault Laguna

Renault Laguna to samochód, którym Francuzi próbują rywalizować w klasie średniej. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1993 roku i spotkał się z dobrym przyjęciem, dzięki czemu przetrwał w produkcji do 2001 roku.
Wtedy do sprzedaży trafiła Laguna II. Model ten okazał się niewypałem. Ze względu na awaryjną elektronikę, samochód zyskał mało chlubny przydomek "królowej lawet".
W 2007 roku zaprezentowano Lagunę III, rok później model ten trafił do salonów. W 2010 i 2013 roku model poddano liftingom.

Renault Laguna I

Renault Laguna zadebiutowała w 1993 roku. Po kanciastych modelach serii 21 i 25 stylistyka budziła podziw, wysoka jakość wykonania miała odmienić sceptyczne nastawienie europejskiej klienteli do aut klasy średniej spod znaku Renault.

Auto dostępne było w dwóch wariantach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy liftback oraz kombi. W 1998 roku auto przeszło facelifting zmieniono m.in. reflektory oraz pas tylny. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 2001 roku.

Samochód odniósł spory sukces. Laguna przez wiele lat plasowała się w czołówce sprzedaży aut klasy średniej w Polsce, dzięki czemu stosunkowo łatwo o egzemplarz z polskiego salonu, z udokumentowaną historią. Niestety „krajówki” mają przeważnie bardzo skromne wyposażenie, co w znacznym stopniu ogranicza atrakcyjność ofert.

Dwadzieścia lat po debiucie modelu nadwozie wciąż może się podobać, jest też bardzo przestronne. Zastrzeżenia można mieć jednak do wnętrza - twardy plastik (skrzypiący i podatny na zarysowania) na tablicy rozdzielczej w tej klasie trochę razi.

Samochód nie może się też pochwalić wysoką bezawaryjnością. Egzemplarze sprzed faceliftingu nie cieszą się zbyt dobrą opinią, w statystykach usterkowości plasują się w ogonie stawki. Do typowych usterek zaliczyć można wycieki płynów eksploatacyjnych: oleju z silnika i skrzyni biegów oraz płynu chłodniczego z chłodnic (rozszczelniające się narożniki).

Laguna napędzana była prostymi, ośmiozaworowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.8 i 2.0. Są to konstrukcje w gruncie rzeczy niezawodne, znoszące dobrze duże przebiegi, w których najbardziej usterkowy jest osprzęt. Poza wspomnianymi wyciekami potrafi zawieść alternator czy aparat zapłonowy. W starszych egzemplarzach zawiesza się rozrusznik, bywają problemy z regulatorem napięcia i czujnikami (położenia wału, ABS).

Silniki dobrze znoszą potraktowanie gazem, trzeba jednak pamiętać o regularnym ustawianiu luzu zaworowego. Zaniedbanie tego obowiązku może skończyć się przegrzaniem silnika i przepaleniem usterki pod głowicą.

Również diesle są stosunkowo trwałe. W Lagunie montowano silnik 2.2 D z pośrednim wtryskiem i bez turbosprężarki, który jest głośny i wolny, ale bezawaryjny oraz jego wersję z doładowaniem o mocy 113 KM oznaczoną TD (również wtrysk pośredni, kultura pracy podobna, lepsze osiągi okupione nieco wyższym zużyciem paliwa).

Ofertę uzupełniała jednostka 1.9 DTI. Silnik posiadał wtrysk za pomocą pompy rotacyjnej. Jednostka ta pracuje głośno, ale zapewnia przyzwoite osiągi i niskie zużycie paliwa. Przy dużych przebiegach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany wtryskiwaczy oraz ze zużyciem turbosprężarki.

Komfortowe zawieszenie przeciętnie radzi sobie ze stanem polskich dróg. Problem polega jednak na tym, że ciężko na rynku o egzemplarza, w którym zawieszenie byłoby w stanie nienagannym. Duże przebiegi oznaczają zwykle całkowite wyeksploatowanie. W tej sytuacji najlepszą metoda byłby kompleksowy remont tego elementu obejmujący wymianę końcówek drążków kierowniczych, wahaczy (od 200 zł lub sworzni i tuleji metalowo-gumowe) czy łączniki stabilizatorów. I chociaż ceny poszczególnych elementów są raczej przystępne, to sumaryczna kwota już mała nie będzie. Z tego względu mało kto decyduje się na takie rozwiązanie. Pozostałym osobom pozostaje sukcesywna wymiana najbardziej wybitych elementów oraz pogodzenie się z faktem, że ich Laguna nie prowadzi się tak, jak powinna.

Przed zakupem - szczególnie starszych samochodów przedliftingowych - należy zwrócić szczególną uwagę na stan karoserii. Chociaż zabezpieczenie antykorozyjne nie jest najgorsze, rdza lubi się czasami pojawić w okolicach tylnych nadkoli czy progów. Często zawodzi też elektryka - przestają świecić żarówki (zaśniedziałe styki), współpracy odmawiają siłowniki elektrycznie sterowanych szyb czy centralny zamek. Do niezbyt trwałych należy też układ wydechowy.

Na szczęście ceny części do Laguny są bardzo przystępne (np. klocki hamulcowe kosztują od 50 zł, tarcze - od 120, chłodnica - od 200 zł), a naprawy podejmie się każdy warsztat. Wiele niedomagań można też usunąć we własnym zakresie. Wszystko dzięki temu, że auto nie było specjalnie zaawansowane konstrukcyjnie. Trzeba jednak pamiętać, że najtańsze części zamienne zwykle nie są najwyższej jakości i mogą zużywać się szybciej niż ich droższe odpowiedniki.

Renault Laguna I generacji to propozycja dla osób, które szukają dużej przestrzeni i komfortu za bardzo przystępną cenę. Trzeba jednak brać pod uwagę, że utrzymanie auta w idealnym stanie będzie trudne. Niestety, ale wiek robi sobie, a nawet najmłodsze egzemplarze Laguny I najlepsze czasy mają już za sobą.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-22

Wersje

NADWOZIA

Renault Laguna po zmianach. Widzicie różnice?2013-04-16Renault Talisman oficjalnie2015-07-06Używane: Renault Laguna I2013-05-11Renault Espace. Rosyjska ruletka po francusku...2012-05-23Renault Laguna III - bezawaryjna!2012-02-23Laguna II. Samochód z koszmaru?2011-12-12

Renault Laguna CRASHTEST

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi 80

Audi 80

1.9 TDI 90 KM diesel1995kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

1.8 TD 88 KM diesel1995kombiręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.0 DI 82 KM diesel1995kombiręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

18tds 90 KM diesel1995kombiręcznatylny
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Laguna I 2.2 D 83 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS