chceauto.pl
x

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2001
Średnia cena
10 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2962 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
176 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
215 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
416 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KMSaab 9-5 I 3.0 TiD 176 KMSaab 9-5 I 3.0 TiD 176 KMSaab 9-5 I 3.0 TiD 176 KMSaab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM

Saab 9-5

Saab 9-5 debiutował w 1997 roku zastępując w ofercie model 9000. Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Opla Vectrę (obie marki należały wówczas do amerykańskiego koncernu General Motors). Wersja kombi pojawiła się dwa lata później.

Samochód pozostawał w produkcji aż do 2009 roku, czyli przez 12 lat (pod koniec 2005 roku model poddano liftingowi, dla niepoznaki ogłaszając debiut nowej generacji). Równocześnie z zakończeniem produkcji debiutowała II generacja Saaba 9-5, która opracowana została również na płycie podłogowej GM (wspólnej z Oplem Insignią), jednak samochód pokazano już po przejęciu marki przez Spykera.

Saab 9-5 I

Przez 12 lat samochód znacząco się zestarzał. O ile na początku auto - dzięki ciekawej, chociaż "przyciężkawej" stylizacji, wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa i bogatemu wyposażeniu - stanowiło groźnego konkurenta dla BMW 5 i Mercedesa klasy E. Niestety, podczas gdy konkurenci prezentowali nowe generacje swoich modeli, Saab trwał w marazmie. Jak się to skończyło, wiadomo - model 9-5 stopniowo zaczynał być kupowany wyłącznie przez pasjonatów, a los szwedzkiej firmy zawisł na włosku.

Saab 9-5 ma opinię samochodu awaryjnego i drogiego w utrzymaniu. Lista usterek jest długa i pokrywa się w znacznej części z listą problemów dotykających Saaba 9-3 pierwszej generacji. Awarie silników benzynowych dotyczą listwy zapłonowej (część dostępna tylko w ASO, koszt ponad 1500 zł), czujnika położenia wału, zaworu EGR, odmy, przepustnicy (nowa to koszt ponad 2 tys. zł, na szczęście można regenerować), pompy paliwowej i wodnej, sprężarki klimatyzacji i zawieszenia. Niestety, często brak zamienników, a części oryginalne w serwisach są bardzo drogie.

Generalnie trzeba mieć świadomość, że silniki benzynowe mają dużą pojemność (przynajmniej 2 litry) i turbosprężarkę, więc serwis tani nie będzie, a zużycie paliwa - nie będzie niskie. Jednak zadbane, serwisowane silniki zrobią bez remontu duże przebiegi, a ewentualne usterki dotyczyć będą jedynie wspomnianego wyżej osprzętu.

Lepiej unikać silnika V6, który - by wyeliminować turbodziurę - wyposażono aż w dwie turbosprężarki. Auto z tą jednostką to już propozycja dla prawdziwego fascynata marki.

Co ciekawe, diesle pojawiły się pod maską Saaba 9-5 dopiero w 2001 roku. Jednostka 2.2 TiD pochodzi od Opla i cechuje się niskim zużyciem paliwa oraz dość wysoką kulturą pracy. Rozrząd oparto na łańcuchu, więc generalnie powinien być dożywotni. Niestety silniki te nie są pozbawione wad. Zdarzają się pękające głowice, awarie układu wtryskowego, zużywają się turbosprężarki.

Silnik 2.2 i tak będzie lepszym wyborem niż jednostka 3.0 TiD. Ta ostatnia na papierze charakteryzuje się świetnymi osiągami i niskim zużyciem paliwa, ale w rzeczywistości z oszczędnościami może być trudno. Silnik produkcji Isuzu cierpi na bardzo przykrą przypadłość – z powodu wady konstrukcyjnej dochodzi do obsuwania się tulei cylindrowych. Usterka skutkuje przedostawaniem się ciśnienia do układu chłodzenia, co w krótkim czasie kończy się również uszkodzeniem głowic. Jakby tego było mało, z powodu niedostatecznego smarowania i chłodzenia tłoków często dochodzi też do wypalenia się pierścieni.

Zdecydowanie najlepszym wyborem będzie silnik 1.9 TiD, który pochodzi od Fiata, a w Saabie pojawił się przy okazji liftingu w 2005 roku. Jednostka ta posiada wtrysk typu common-rail i cechuje się niskim zużyciem paliwa, wysoką kulturą pracy oraz jest bezawaryjny (eksploatacyjnemu zużyciu podlega głównie osprzęt).

Zawieszenie przednie Saaba 9-5 to klasyczna kolumna McPhersona, natomiast z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Trwałością nie odbiega ono od konkurencji, ale koszt części zamiennych jest wysoki.

Obecnie Saaba 9-5 można polecić pasjonatom, którzy dużą uwagę poświęcą stanowi technicznemu i nie będą żałować pieniędzy na serwis. W zamian auto zaoferuje komfort, dobre osiągi, bogate wyposażenie i przystępną ceną zakupu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-11-07

Wersje

NADWOZIA

Saab 9-5 - dla pasjonata marki2011-11-19Kochasz Saaba? Jedyna taka okazja!2012-12-04Najbezpieczniejsze auta za 10 tys. zł2011-08-30

Saab 9-5 CRASHTEST

Saab 9-5 - AKCJE NAWROTOWE

2009-02-02SAAB poinformował, że w niektórych egzemplarzach samochodu SAAB 9-5 MY 06-08 z silnikiem 1.9 TiD z powodu zastosowania niewłaściwej jakości materiału, przewód powrotny paliwa może zbyt szybko ulec zużyciu. W takim przypadku możliwe jest pęknięcie przewodu oraz wyciek paliwa w komorze silnika. W skrajnych przypadkach, gdy paliwa wycieknie na gorące elementy silnika, może dojść do zapłonu.

Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 122 pojazdy wyprodukowanych w Szwecji.

plik pdf

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 5

BMW 5

25d 163 KM diesel2001kombiręcznatylny
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.5 TDI 180 KM diesel2001kombiręczna4x4
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

270 CDI 170 KM diesel2001kombiręcznatylny
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność

Saab 9-5 I 3.0 TiD 176 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS