Seat Ateca to pierwszy w historii tej marki samochód klasy SUV. Czy premiera tego pojazdu oznacza lepsze czasy dla hiszpańskiego producenta?
Seat Ateca
Seat Ateca to kompaktowy pojazd oparty na dobrze znanej, modularnej płycie podłogowej Volkswagena zwanej MQB. Jej zastosowanie oznacza, że samochód standardowo posiada napęd na koła przednie, ale w droższych wersjach i z mocniejszymi silniami dostępny będzie napęd wszystkich kół.
Samochód ma 4,36 m długości, pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, w przypadku aut z napędem wszystkich kół spada o 52 litry.
Seat Ateca
Seat Ateca będzie napędzany szeroką gamą jednostek napędowych o mocach od 115 do 190 KM, przy czym wszystkie posiadają doładowanie. Oferta silników Diesla zaczyna się jednostką 1.6 TDI o mocy 115 KM, alternatywnie będzie można wybrać silnik 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM. Średnie zużycie paliwa tych silników ma wynosić od 4,3 do 5 l/100, co oznacza, że koncern Volkswagena bardzo powoli uczy się na błędach...
Seat Ateca
Oferta silników benzynowych obejmie trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI o mocy 115 oraz silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM z technologią dezaktywacji cylindrów (system ACT). Zużycie paliwa przez te silniki to znów absurdalne 5,3 i 6,2 l/100 km.
Jak już wspomnieliśmy, moment obrotowy może trafiać na dwa lub cztery koła (system Haldex). Przekazywany będzie za pośrednictwem manualnej lub opcjonalnie zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej (DSG) skrzyni biegów.
Seat Ateca
Wnętrze zaprojektowano w sposób typowy dla samochodów sportowych (a taką rolę w koncernie Volkswagena ma pełnić Seat), a więc wokół kierowcy. Wyposażenie opcjonalne stanowi system Drive Mode Select, który m.in zmienia mapę wtryskową silnika. W ofercie nie może zabraknąć również systemu infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali.
Seat Ateca
Dostępny jest również cały szereg systemów - asystentów kierowcy, jak układ monitorowania martwego kąta, adaptacyjny tempomat, czy system rozpoznawania znaków. Uwagę zwraca układ Traffic Jam Assist, który w korkach, w których co chwilę dochodzi do zatrzymania, całkowicie przejmuje prowadzenie (hamowanie, przyśpieszanie ale również kierowanie). Natomiast przy wyższych prędkościach (do 60 km/h) system potrafi wspierać kierowcę w zakresie utrzymywania pasa ruchu i hamowania.
Seat Ateca oficjalnie zadebiutuje na początku marca na salonie w Genewie.
Seat Ateca na wideo:
Seat Ateca. Pierwszy SUV tej marki! - GALERIA ZDJĘĆ