chceauto.pl
x

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
63 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1395 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1222 kg
Ładowność
638 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8 s.
V max
215 km/h
Zasięg
560 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
587 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KMSeat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon

Seat Leon to kompakt, wersja hatchback modelu Toledo. Samochód, który debiutował w 1999 roku (rok po Toledo), zbudowano na płycie podłogowej wykorzystywanej w VW golfie IV, Audi A3 i Skodzie Octavii. Również silniki i wiele innych rozwiązań stosowanych było wymiennie we wszystkich wymienionych modelach.

Leona I generacji produkowano do 2005 roku. Wówczas debiutowała druga generacja, którą zbudowano na płycie VW Golfa V. Model ten przetrwał w produkcji do 2012 roku. Wtedy zaprezentowano nową generację Leona, która zbudowana została w oparciu o nową modularną płytę podłogową koncernu Volkswagen o nazwie MQB.

Seat Leon III FL

Seat Leon trzeciej generacji został zbudowany na nowej, modularnej płycie podłogowej koncernu Volkswagen o nazwie MQB. Samochód debiutował i wszedł na rynek w 2012 roku. W marcu roku 2013 pojawił się Leon SC, czyli wersja trzydrzwiowa, a we wrześniu tego samego roku na salonie we Frankfurcie debiutowało kombi.

Leon III to kolejny nowy model Seata po zaprezentowanych niewiele wcześniej miejskim Mii i Toledo. O ile jednak Mii jest bliźniakiem Volkswagena Up!, a Toledo - Skody Rapid, o tyle Leon otrzymał własną stylizację i jest pierwszym modelem, który otrzymał nowe, lekko zmodyfikowane logo marki.

Samochód ma 4,26 m długości, co oznacza, że wbrew panującej tendencji do powiększania nowych modeli, jest krótszy od obecnej generacji o 5 cm. Nie ma natomiast niespodzianki, jeśli chodzi o rozstaw osi. Jest on o 6 cm większy, co oznacza, że pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli znacznie więcej miejsca niż obecnie.

Krótsze nadwozie i większy rozstaw osi oznaczają również krótkie zwisy nadwozia. Co ciekawe, udało się zwiększyć pojemność bagażnika z 340 do 380 litrów.

Od 2014 roku Leon dostępny jest w sportowej wersji Cupra, wówczas pod maskę trafił silnik 2.0 TSI o mocy 265 lub 280 KM. Jednocześnie zadebiutowały dwie wersje nadwoziowe - 3- i 5-drzwiowa. Rok później zaprezentowano Leona Cupra ST, czyli wersję kombi.

W lutym 2016 pojawił się Leon Cupra po kuracji wzmacniającej, która zaowocowała mocą 290 KM. Nazwany Cupra 290 samochód miał krótką historię, bowiem już jesienią zaprezentowano wersję o mocy 300 KM.

Równo rok później, a więc jesienią 2017 zadebiutował Leon Cupra R. W wersji ze skrzynią manualną model ten dysponował mocą 310 KM (z przekładnią DSG - 300 KM).


Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-03-30

Wersje

ROCZNIKI

Seat Leon po liftingu (2024)2024-05-2416 anten w nowym Seacie!2020-05-27Nowy Seat Leon. Polskie ceny2020-05-04Pierwszy taki Seat w historii2020-04-28Nowy Seat Leon już na drodze2020-03-25Seat Leon ma 20 lat2019-10-03

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz CLA

Mercedes CLA

200 156 KM benzyna2018kombiautomatprzedni
cena średnia 93 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.4 TSI 150 KM benzyna2018kombiautomatprzedni
cena średnia 67 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Octavia

Skoda Octavia

1.4 TSI 150 KM benzyna2018kombiautomatprzedni
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.5 EcoBoost 150 KM benzyna2018kombiautomatprzedni
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność

Seat Leon III FL 1.4 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS