Skoda Octavia IV Scout 2.0 TDI 150 KM
Skoda Octavia
Skoda Octavia to jeden z najważniejszych modeli w ofercie czeskiego producenta i prawdziwa lokomotywa sprzedaży. Samochód obficie czerpie z niemieckich rozwiązań technicznych (silniki, zawieszania, płyty podłogowe), oferując przy tym bardziej przystępne ceny.
I generacja Octavii debiutowała w 1996 roku, w 2004 na rynek weszła druga generacja tego modelu. Samochód ten produkowano aż do 2013 roku, gdy prowadzono Octavię III.
Skoda Octavia IV Scout
Nowa Octavia jest większa i szersza niż jej poprzedniczki. Zarówno wersja Combi, jak i Liftback mają 4689 mm długości oraz 1829 mm szerokości. Rozstaw osi to 2686 mm. Pojemność bagażnika to 640 l w wariancie Combi i 600 l - w wersji Liftback. We wnętrzu pojawiło się dwuramienna, wielofunkcyjna kierownica. Deska rozdzielcza została przeprojektowana, ma modułową budowę. W centralnym punkcie znajduje się duży, wolnostojący wyświetlacz. W Octavii nowej generacji po raz pierwszy dostępne są ergonomiczne, elektronicznie sterowane fotele przyjazne dla kręgosłupa. Fotele posiadają regulację położenia, głębokości samego siedzenia, podporę odcinka lędźwiowego oraz funkcję masażu.
Zupełna nowość to no hybrydowa (plug-in) Skoda Octavia iV wyposażona jest nie tylko w akumulator rozruchowy 12 V, umieszczony w bagażniku, ale również w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu auto może przejechać nawet do 60 km (WLTP), wykorzystując wyłącznie energię elektryczną.
Octavia iV dysponuje mocą systemową 150 kW (204 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Wyposażony jest też w sześciobiegową skrzynię DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire. Samochód można ładować wykorzystując standardowe gniazdko elektryczne 230 V lub ładowarkę ścienną o mocy do 11 kW. Ponadto akumulatory ładują się także podczas jazdy i hamowania odzyskując energię w procesie rekuperacji. Octavia iV występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition i Style. Octavia iV dostępna jest również w usportowionej wersji RS iV, która dysponuje mocą 245 KM.
Druga nowość to uterenewiona wersja Scout. Dłuższy i szerszy od podstawowej wersji samochód charakteryzuje się większym o ok 15 mm prześwitem. Po raz pierwszy w historii modelu w wersji Scout pojawia się najsilniejsza jednostka napędowa: silnik 2.0 TDI Evo o mocy 147 kW (200 KM), momencie obrotowym 400 Nm oraz napędzie 4x4. Dzięki temu samochód może ciągnąć za sobą przyczepę o masie sięgającej nawet 2000 kg.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-18