Po serii zapowiadających prototypów Subaru ostatecznie zaprezentowało nową generację Imprezy. Samochód debiutował na salonie w Nowym Jorku.
Subaru Impreza sedan
Nowa generacja Subaru Impreza, jako pierwszy model japońskiej firmy, została oparta na płycie podłogowej Subaru Global Platform, która ma być bazą dla wszystkich nowych modeli japońskiego producenta. Jej główne zalety - poza modułowością - to wysoka sztywność (o 70 do 100 proc. wyższa niż obecnie), a co za tym idzie - dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Subaru Impreza
Subaru Impreza Sedan ma 462,5 cm długości, hatchback jest o 16,5 cm krótszy. Szerokość obu wersji to 177,7 cm, a wysokość - 145,5 cm.
Nowe Subaru Impreza będzie napędzana mocno zmodernizowanym wolnossącym silnikiem 2.0, tradycyjnie w układzie boxer. Około 80 proc. części jest nowych lub zmienionych, moc wynosi 152 KM. Napęd nadal będzie trafiał na wszystkie cztery koła, rozkładem momentu obrotowego zajmie się układ Symmetrical All-Wheel Drive (S-AWD).
Subaru Impreza sedan
W Ameryce silnik będzie współpracował z bezstopniową skrzynią Lineatronic, która może symulować tryb przekładni manualnej o siedmiu biegach. Osiągi nie zostały jeszcze ujawnione.
Nowa Impreza to pierwszy model Subaru zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym Subaru o nazwie Dynamic x Solid. W Nowym Jorku jednocześnie zadebiutowały sedan i hatchback.
Subaru Impreza
Samochód może być wyposażony w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo. Pokładowymi układami będzie się zarządzało za pomocą systemu infotainment, którego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 8 cali.
Co ciekawe, nowa generacja Imprezy w wersji amerykańskiej nie będzie już produkowana w Japonii, ale USA. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę pod koniec roku.
A kiedy możemy się spodziewać nowej generacji Subaru Impreza w Europie? Wersja europejska zapewne zostanie pokazana jesienią, a pierwsze auta trafią do salonów wiosną przyszłego roku.