Subaru XV I 2.0 Diesel 147 KM
Subaru XV
Subaru XV to nietypowy samochód. Model ten oparto na uterenowionej wersji Imprezy, tak powstały samochód nazwano Imprezą XV. Następnie Impreza oficjalnie z nazwy zniknęła, przez co XV stał się prawdziwym, samodzielnym modelem, chociaż oczywiście nawiązania do Imprezy są widoczne już na pierwszy rzut oka. Auto debiutowało pod koniec 2011 roku, ale w Polsce do sprzedaży wprowadzono je w połowie 2012 roku.
Subaru XVW zamyśle Japończyków Subaru XV ma być miejskim crossoverem, a więc ma rywalizować m.in. z Mitsubishi ASX czy Nissanem Qashqai. Tyle tylko, że to zupełnie inne pojazdy.
XV wyróżnia się już nadwoziem. Jak wspomnieliśmy, nadwozie XV wywodzi się z Imprezy, linie obu pojazdów są identyczne, a minimalne różnice w długości i szerokości to efekt zastosowania innych zderzaków oraz plastikowych osłon błotników. Oczywiście XV jest od Imprezy wyższe i to znacznie (niemal 10 cm), ale to zasługa wyższego zawieszenia, a nie np. innej linii dachu. Tymczasem wspomniane ASX czy Qashaqai to modele zaprojektowane od podstaw, które nie mają odpowiedników wśród klasycznych kompaktów.
To jednak nie koniec różnic. O ile model Nissana i Mitsubishi oferowane są również z napędem tylko jednej osi, to XV, jak każde Subaru, ma wyłącznie napęd Symmetrical-AWD. To oznacza lepsze właściwości jezdne, ale i wyższą cenę.
Co ciekawe, japońscy inżynierowi bardzo sztywno zestroili zawieszenie Subaru XV. Jak na tak wysoko zawieszony samochód, którego wysoki prześwit sugerowałby możliwość eksploatacji w lekkim terenie to dziwne rozwiązanie. Sztywne zawieszenie sprawia bowiem, że nawet na asfalcie można narzekać na brak komfortu... XV w teren więc raczej się nie nadaje.
Subaru XV I
Subaru XV I generacji to nic innego jak crossover zbudowany na bazie modelu Impreza. Samochód początkowo nazywał się nawet Impreza XV i był po prostu uterenowioną wersją Imprezy. W 2011 roku zdecydowano się na usunięcie z nazwy członu "Impreza" i sprzedawanie Subaru XV jako osobnego modelu. Pojazd ten w polskich salonach pojawił się w 2012 roku.
Mimo zmiany nazwy nawiązania do Imprezy są widoczne już na pierwszy rzut oka. Nadwozie XV wprost wywodzi się z Imprezy, linie obu pojazdów są identyczne, a minimalne różnice w długości i szerokości to efekt zastosowania innych zderzaków oraz plastikowych osłon błotników.
Oczywiście XV jest od Imprezy wyższe i to znacznie (niemal 10 cm), ale to zasługa wyższego zawieszenia, a nie np. innej linii dachu. XV, jak każde Subaru, ma wyłącznie napęd Symmetrical-AWD.
Co ciekawe, japońscy inżynierowi bardzo sztywno zestroili zawieszenie Subaru XV. Jak na tak wysoko zawieszony samochód, którego wysoki prześwit sugerowałby możliwość eksploatacji w lekkim terenie to zaskakujące rozwiązanie.
Subaru XV przetrwało w ofercie do 2017 roku, gdy zaprezentowano drugą generację tego modelu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-11-27