Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Grand Vitara I 2.5V6 144 KM
Suzuki Grand Vitara
Grand Vitara to jeden z najważniejszych modeli w gamie Suzuki. Pierwsza generacja debiutowała w 1998 roku i w odróżnieniu od konkurencji, która wykorzystywała płyty podłogowe samochodów kompaktowych, zbudowana była na ramie. W konsekwencji auto dobrze spisuje się w terenie, ale kosztem komfortu jazdy po asfaltach.
W 2005 roku pojawiła się druga generacja Suzuki Grand Vitara. Samochód otrzymał samonośne nadwozie, ale zachował duże zdolności terenowe - większość egzemplarzy posiada stały napęd wszystkich kół z centralnym dyferencjałem, reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego.
Suzuki Grand Vitara I
W odróżnieniu od większości SUV-ów Grand Vitara pierwszej generacji została zbudowana na ramie, co niesie za sobą określone konsekwencje - samochód dzielnie spisuje się w terenie, ale na drogach jest nieco mniej komfortowy niż można by oczekiwać. Po nawierzchniach o dobrej przyczepności można jeździć wyłącznie z tylnym napędem (obecnie to rzadkość), natomiast w terenie kierowca ma do dyspozycji wszystko to, co potrzebne, łącznie z blokadą dyferencjału i reduktorem. Uwaga na koleiny i dziurawe drogi, samochód słabo wybiera nierówności, co w połączeniu ze sztywnym mostem i brakiem ESP może być niebezpieczne.
Suzuki Grand Vitara pierwszej generacji cieszy się niezłą opinią. Do typowych usterek można w zasadzie zaliczyć jedynie wycieki oleju - zarówno z silnika, jak i układu napędowego, zdarza się to jednak wyłącznie w samochodach z większym przebiegiem. Częste przypadłości to również łamanie się klamek w tylnych drzwiach, rdzewienie oryginalnych felg oraz usterki rolety bagażnika. Samochody sprzed liftingu (2003 rok) nie były również idealne zmontowane, co objawiać się mogło trzaskami i skrzypieniem. Warto również skontrolować podwozie pod kątem korozji. Uwaga na silnik 2.0 HDI, który jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-27