Suzuki Ignis III 1.2 Dualjet 90 KM
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis to należący do segmentu B pojazd, który debiutował w Japonii w 2000 roku, a dwa lata później trafił do Europy. Pierwsza generacja tego auta na Starym Kontynencie sprzedawana była krótko, gdyż w 2003 roku pojawiła się druga generacja, która stanowiła klon Chevroleta Cruze (przez pewien czas Ignisa sprzedawano również jako Subaru Justy). Samochody te produkowano na Węgrzech.
Suzuki Ignis III
Trzecia generacja Suzuki Ignis po raz pierwszy została pokazana jesienią 2015 roku na salonie w Tokio. Europejska premiera tego odbyła się niespełna rok później na salonie paryskim.
Ignis stanowi reaktywację nazwy, która zniknęła z rynku w 2008 roku. Trzecia generacja to niewielki crossover. Samochód ma tylko 3,7 m długości przy rozstawi osi 243,5 cm. Szerokość to 169 cm, a wysokość - 159,5 cm. Prześwit samochodu to 18 cm.
Zastosowanie nowej płyty podłogowej pozwoliło zredukować rozmiar komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Samochodem może podróżować pięć osób lub cztery, o ile zamiast tylnej kanapy zastosowano dwa siedzenia z możliwością przesuwania. Pojemność bagażnika w wersji pięcioosobowej to 267 litrów (227 litrów przy napędzie wszystkich kół ALLGRIP).
W samochodzie zastosowano wiele elementów wykonanych z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, co pozwoliło uzyskać niską masę własną samochodu przy zachowaniu wysokiej sztywności konstrukcyjnej. Auto w zależności od wersji waży około 850-900 kg.
Suzuki Ignis jest jednym z najmniejszych i najtańszych samochodów oferowanych z napędem wszystkich kół.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-02-17