Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM
Suzuki S-Cross to kompaktowy crossover, zaprezentowany jesienią 2021 roku samochód, który zastąpił model SX4 S-Cross.
Samochód bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzystał poprzednik, i którą - w nieco zmniejszonej wersji - spotkamy również w obecnej generacji Vitary. Auto otrzymało jednak zupełnie nową stylistykę.
Z przodu wyróżniają się osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni i logo marki wkomponowane w chromowaną listwę. Ponadto chromowane elementy ozdobne z przodu i z tyłu sprawiają, że auto zdaje się wyglądać na większe niż ma to miejsce w rzeczywistości. Suzuki S-Cross mierzy 4300 mm długości, 1785 mm szerokości i 1580 mm wysokości. Bez zmian pozostał, mierzący 2600 mm rozstaw osi. Pojemność bagażnika wynosi 430 litrów.
Nowa stacja multimedialną z 9-calowym ekranem dotykowym wyposażona jest w rozpoznawanie poleceń głosowych, zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz technologią łączności Apple CarPlay i Android Auto.
Pod maską Suzuki S-Cross znajdziemy znany np. z Vitary układ napędowy: silnik 1,4 Boosterjet (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 2000 obr./min.
Sam system mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V.
Suzuki S-Cross z napędem na jedną oś osiąga 100 km/h w 9,5 s. Modele 4x4 (AllGrip) przyspieszają do 100 km/h w 10,5 s. Prędkość maksymalna to 195 km/h niezależnie od wersji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-08-28