chceauto.pl
x

Suzuki SX4 I 1.6 107 KM

Suzuki SX4 I 1.6 107 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
12 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1586 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
107 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
270 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.2 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Suzuki SX4 I 1.6 107 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KMSuzuki SX4 I 1.6 107 KM

Suzuki SX4 I 1.6 107 KM

Suzuki SX4

Suzuki SX4 to pojazd opracowany wspólnie przez Fiata (bliźniakiem jest Sedici) i Suzuki. Auto produkowane jest w fabryce Suzuki na Węgrzech.
SX4 to samochód, który trudno zakwalifikować do konkretnej klasy. Ze względu na rozmiary plasuje się między segmentami B i C, ze względu na nieco podwyższone zawieszenie oraz napęd wszystkich kół (opcja) - jest małym SUV-em. Generalnie - crossover.

Suzuki SX4 I

Samochód debiutował w 2005 roku, w 2009 - poddano go liftingowi. Produkcję zakończono w 2013 roku, po prezentacji SX4 drugiej generacji.

SX4 ma kilka wad funkcjonalnych. Benzynowe silniki dużo palą, grube słupki ograniczają widoczność, bagażnik jest mały (jak dla rodziny i jak na segment C), plastiki we wnętrzu są twarde i szybko zaczynają skrzypieć, zaś napęd 4x4 (o ile samochód jest w niego wyposażony) i zawieszenie nie nadają się do terenowych szaleństw. Pozwalają za to pewnie czuć się na śniegu czy piasku.

Nie brak jednak zalet, wśród których trzeba wymienić cenę, która plasuje to auto raczej w segmencie B. A w tym segmencie Suzuki oferuje sporo miejsca i - powtórzmy - opcjonalny napęd wszystkich kół.

Generalnie nieźle jest pod względem awaryjności. Co prawda, samochody z początku produkcji miały wadliwy układ hamulcowy (tarcze i klocki szybko się przegrzewały, co prowadziło do przedwczesnego zużycia), jednak problem ten był usuwany w ramach gwarancji. Ponadto skrzypią twarde plastiki oraz fotel kierowcy, wibrują lusterka, ujawniają się niedokładności montażu (wibruje schowek, różne plastiki wpadają w rezonans). SX4 nie cierpi jednak na poważniejsze awarie kluczowych komponentów.

Suzuki SX4 oferowane było tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa GLX dostępna była tylko w wersji przednionapędowej, bogatszą - GS łączono zarówno z napędem wszystkich kół, jak i tylko przedniej osi. Wyposażenie obu było stosunkowo bogate i obejmowało m.in. wielofunkcyjną kierownicę, elektryczną regulację lusterek i szyb oraz klimatyzację.

Podstawowym silnikiem SX4 był silnik benzynowy o pojemności 1.6. Nie dysponuje on nadwyżką mocy (107 KM, po liftingu podniesiono moc do 120 KM), stąd preferuje jazdę na wysokich obrotach, co przekłada się na wysokie zużycie paliwa. Rozrząd oparto na łańcuchu, jednostka ta pozbawiona jest za to typowych usterek.

Na rynku wtórnym można również natrafić na egzemplarze z silnikiem 1.5 oraz 2.0. Zdarza się to jednak raczej rzadko, najczęściej w egzemplarzach sprowadzonych.

Dla kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy lepszym wyborem będzie silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 l. Jest to znana i ceniona jednostka Fiata, w tym wypadku wykonana w technologii ośmiozaworowej. Oczywiście liczyć trzeba się z większymi przebiegami oraz związanym z tym zużyciem turbosprężarki oraz koła dwumasowego.

W 2009 roku ofertę diesli poszerzono o kolejny silnik wysokoprężny - jednostkę 1.6 wyprodukował nie Fiat, ale... koncern PSA (Peugeot/Citroen). Jej największą zaletą jest niskie zużycie paliwa.

Rok później pojawił się najmocniejszy silnik wysokoprężny. Dwulitrowa jednostka znów pochodzi od Fiata i wyposażona jest w filtr DPF (cząstek stałych).

Zawieszenie Suzuki SX4 to klasyczna i prosta konstrukcja. Z przodu znajdziemy kolumnę McPhersona, zaś z tyłu - belkę skrętną. Zawieszenie jest stosunkowo wytrzymałe, a jego serwis nie jest przesadnie drogi. Niestety, problemem może się okazać zakup zamienników, część elementów dostępna jest tylko "w oryginale", co oznacza oczywiście wyższe ceny.

Kupując Suzuki SX4 zdecydowanie lepiej zdecydować się na samochód z napędem wszystkich kół. To właśnie ten element tak naprawdę odróżnia ten model od wielu innych dostępnych na rynku.

Napęd może pracować w trzech trybach (2WD - napęd na przód, Auto - moment automatycznie transferowany na oś tylną, ale nie mniej niż 5 procent, Lock - moment automatycznie transferowany, nie mniej niż 30 procent; Lock przełącza się na Auto po przekroczeniu 60 km/h). W samochodach z napędem wszystkich kół zawieszenie podniesiono o 1,5 cm, dzięki czemu prześwit wynosi 19 cm.

Ciekawostkę stanowi fakt, że SX4 - bardzo krótko - było sprzedawane również jako sedan. W tej wersji auto było dostępne tylko z napędem na przód i nie spotkało się z zainteresowaniem nabywców. Większą popularnością samochód ten cieszył się na rynku... amerykańskim.

W 2013 roku zakończono produkcję Suzuki SX4 pierwszej generacji, które na rynku zastąpiło SX4 II.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowe Suzuki SX4 już w Polsce. Oto ceny2013-07-02Nowe Suzuki S-Cross. Już nie SX-4!2021-11-23Oto nowe Suzuki SX4 S-Cross!2013-03-07Suzuki SX4 - kosmopolita2011-11-07Suzuki SX4 S-Cross po liftingu. Ceny2016-07-29Suzuki SX4 S-Cross. Test2015-07-13

Suzuki SX4 I 1.6 107 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS