Suzuki Vitara to samochód, który ma dziesięcioletni staż rynkowy. Japończycy nie zamierzają jednak rezygnować z produkcji tego modelu. Przeciwnie, właśnie poddali go modernizacji. Suzuki Vitara debiutowało na salonie paryskim w 2014 roku, a rok później trafiło do salonów. W 2018 roku Vitarę zmodernizowano, lifting pozwolił jej przetrwać na rynku kolejne lata.
- Suzuki Vitara po modernizacji
- Suzuki Vitara po modernizacji. Nowe systemy bezpieczeństwa
- Suzuki Vitara po modernizacji. Systemy łączności
- Suzuki Vitara po modernizacji. Silniki
Suzuki Vitara po modernizacji
Wydawać by się mogło, że po 10 latach Japończycy zdecydują się wreszcie na zakończenie produkcji i wprowadzenie nowej generacji. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Wprost przeciwnie - samochód właśnie poddano kolejnej modernizacji, przy okazji której niemal zrezygnowano ze zmian stylistycznych.
Najważniejsze zmiany ukryto przed maską. Vitara ma być lepiej wyposażona i bardziej bezpieczna.
Suzuki Vitara po liftingu (2024)
Suzuki Vitara po modernizacji. Nowe systemy bezpieczeństwa
Vitara została wyposażona w system DMS, monitorujący oczy oraz twarz kierowcy za pomocą kamery umieszczonej na desce rozdzielczej. Gdy system odczyta senność, zaśnięcie lub oderwanie wzroku od drogi – np. podczas czytania wiadomości ze smartfona – włączy się alarm ostrzegawczy oraz wyświetli komunikat na wyświetlaczu informujący o zagrożeniu.
Suzuki Vitara po liftingu (2024)
Stosowany już wcześniej aktywny tempomat ACC, został doposażony w funkcję automatycznej redukcji prędkości do tej, która zostanie zarejestrowana przez system rozpoznawania znaków drogowych TSR. Gdy kierowca nie korzysta z aktywnego tempomatu, każde przekroczenie ograniczenia prędkości jest sygnalizowane najpierw komunikatem na wyświetlaczu, a następnie sygnałem dźwiękowym sygnałem. To unijny obowiązek. System można wyłączyć, ale po zgaszeniu silnika włączy się ponownie.
Suzuki Vitara po liftingu (2024)
Aktywny tempomat został również wzbogacony w system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu LKA, który pomaga kierowcy utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, a gdy oznakowanie poziome jest nieczytelne, system LKA wykorzystuje informacje uzyskane na podstawie poprzedzającej trajektorii jazdy samochodu.
Układ hamulcowy wyposażono w nowy system z podwójnymi czujnikami DSBS II, dzięki czemu rozszerzył się obszar wcześniejszego wykrywania pieszych, motocykli i pojazdów znajdujących się bezpośrednio przed samochodem lub po jego przekątnej.
Suzuki Vitara po liftingu (2024)
Suzuki Vitara po modernizacji. Systemy łączności
Nowy system infotainment z 9-calowym wyświetlaczem umożliwia nie tylko szybki dostęp do systemów sterowania samochodem i informacji eksploatacyjnych, ale również korzystanie z licznych aplikacji w smartfonach dzięki Apple CarPlay i Android Auto.
Właściciel Suzuki Vitary ma dostęp do specjalnej aplikacji Suzuki CONNECT dostępnej na smartfony, dzięki której może monitorować m.in. położenie samochodu, ostrzeżenia eksploatacyjne, historię jazdy lub kontaktować się z autoryzowanym serwisem. Komunikaty przekazywane za pośrednictwem Suzuki CONNECT pojawiają się również na wyświetlaczu w samochodzie.
Suzuki Vitara po liftingu (2024)
Suzuki Vitara po modernizacji. Silniki
Żadnych zmian nie ma w zakresie jednostek napędowych. Suzuki Vitara nadal jest oferowana z jednym z dwóch silników benzynowych z technologią hybrydową. Silnik wolnossący 1.5 DualJet Hybrid (102 KM, 138 Nm, 33 KM z silnik elektrycznego) przekazuje napęd za pośrednictwem zautomatyzowanej 6-biegowej skrzyni AGS, a doładowany 1.4 BoosterJet mild Hybrid (129 KM, 235 Nm) współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Opcjonalnie oba silniki mogą napędzać wszystkie koła.
Pierwsze egzemplarze zmodernizowanej Vitary trafią do salonów Suzuki w maju.