W październiku do salonów trafi trzecia generacja bestselleru Mitsubishi. Nasz wysłannik był w elitarnej grupie dziennikarzy, którzy jako pierwsi w Europie mieli okazję przetestować ten samochód w okolicach Frankfurtu nad Menem.
Outlander trzeciej generacji opracowany został w oparciu o płytę podłogową swojego poprzednika. Zupełnie nowe są jednak nadwozie, silniki i układ napędowy.
Nowy samochód jest jedynie o centymetr dłuższy niż poprzednik (długość 4 665 mm). Bez zmian pozostał wynoszący 2 670 mm rozstaw osi.
Mitsubishi Outlander III generacji
Oprócz nadwozia, które nasuwa na myśl skojarzenia z amerykańską motoryzacją, od podstaw zaprojektowano też wnętrze. Jest one teraz lepiej przystosowane do wymagań europejskich klientów. W środku zastosowano miękkie materiały wykończeniowe, standardem stały się m.in regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica i dwustrefowa klimatyzacja (obie opcje nie były dostępne w poprzedniej wersji). Kierowcom o sportowym zacięciu spodoba się zapewne pochylona w ich stronę konsola środkowa czy dekoracje z imitującego karbon plastiku.
Mitsubishi Outlander III generacji
Początkowo w ofercie pojawią się tylko dwie wersie silnikowe. Auto otrzymało np. przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu - dopracowanie systemu dolotowego pozwoliło jednak zachować identyczny jak w poprzednim modelu moment obrotowy - 380 Nm.
Zaprojektowane od podstaw nadwozie zaowocowało również zdecydowanym obniżeniem masy auta. Samochód - w zależności od wersji - waży średnio o 100 kg mniej niż poprzednia generacja. Dzięki temu - mimo mniejsze mocy silnika - osiągi pojazdu są identyczne, jak w starszym modelu. Samochód z silnikiem Diesla 2,2 l przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Znacząco spadło jednak zużycie paliwa (wg danych technicznych średnio 5,5 l) i emisja CO2.
Mitsubishi Outlander III generacji
W gamie modelowej dostępny też będzie nowy, benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM. Tak wyposażone auto z napędem na przednie koła i pięciostopniową, manualną skrzynią biegów przyspiesza do "setki" w 10,6 s i zużywa średnio około 8 litrów na 100 km. W przyszłym roku ofertę uzupełnić ma też wersja z napędem hybrydowym.
Standardowo silniki benzynowe sprzęgane będą z pięciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów. Na liście opcji znajdzie się też bezstopniowy automaty CVT. Jednostka wysokoprężna występować ma z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub sześciostopniowym automatem.
Inżynierowie Mitsubishi dopracowali również system napędu 4x4. Nad rozdziałem mocy czuwa teraz osobny komputer, który za pośrednictwem magistrali CAN zbiera cały szereg informacji (m.in o obrotach poszczególnych kół, położeniu kierownicy, prędkości kątowej, itd). Kierowcy mają do dyspozycji trzy tryby jazdy - eco (głównie napęd na przód - tył załącza się dopiero przy poślizgu przedniej osi), auto (przód i tył, w zależności od warunków)oraz lock (stały napęd 4x4).
Mitsubishi Outlander III generacji
Auto trafi do dealerów Mitsubishi z początkiem października. Polskie ceny samochodu poznamy pod koniec września. Nieoficjalnie mówi się, że nowy Outlander kosztować ma około 95 tys. zł. Co ważne, początkowo auta produkowane będą wyłącznie w Japonii. Z czasem jego montaż uruchomiony zostanie też w Rosji, jednak wyprodukowane tam pojazdy nie będą trafiać na nasz rynek.
W zeszłym roku klientów znalazło w Polsce aż 915 Outlanderów. Liczba ta stawia nasz kraj na piątej pozycji wśród największych europejskich rynków zbytu Outlandera.
Ten projekt w Europie nie sprzeda się. W Azji - tak.
Jaki brzydki... Kto to projektuje? Ciekawe komu sie to podoba, te ksztalty, te plastiki obrzydliwe...
Brzydki, wnetrze przestarzale, skrzynia pieciobiegowa w 2012 roku. Nie wroze temu autu sukcesu.
Witam wszystkich.
Znowu bezsensowny krótki podłokietnik, który nie spełnia funkcji. Mam podobny w ASXie. Dlaczego nie zrobia takiego jak w Hondzie CR-V? 5 biegów może byc, w CR-V jest wprawdzie 6, ale 5-ka jest bez sensu bo krótka. Z 4go mozna od razu na 6 bieg przełączać. Buda, wnętrze - wszystko ok wygląda świeżo, silniki ok - na co MIVEC w dieslu? Co to sportowy samochód? 1.6 benz z MIVEC daje rade w moim ASX. Tylko ciut za głośno sie robi przy przyspieszaniu, ale to tylko 1.6. Najważniejsze, że zawieszenie nadal pancerne i zredukowali masę. Choć ten 1.6 benz w ASX potrafi zadziwić spalaniem - na 200 km udało mi sie osiagnać 5,3 l, oczywiscie jeżdząc delikatnie. Pozdr wszystkich zadowolonych posiadaczy Mitsu.