Tesla Model 3 75 kWh 475 KM
Tesla model 3 to elektryczny konkurent europejskich aut segmentu D. Nadwozie mierzy 4694 m długości, 1849 mm szerokości i 1443 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2875 mm. To więcej, niż np. w BMW serii 3. Podstawowy model waży 1610 kg. 53 proc. tej masy przypada na koła tylnej osi, 47 proc. – na przedniej. Standardowe modele występują konfiguracji RWD. Za dopłatą klienci mogą otrzymać napęd na 4x4. Z uwagi na rozbudowany zestaw baterii samochód wyposażono w dwa bagażniki (po jednym z przodu i z tyłu), o łącznej pojemności 425 l.
Do wyboru są dwie odmiany różniące się osiągami i zasięgiem. Podstawowa, za 35 tys. dolarów, osiąga 100 km/h w 5,6 s i na jednym ładowaniu przejechać może do 220 mil (ok 355 km). W cennikach znalazł się też model Tesla 3 Long Range wyceniony na 44 tys. dolarów. Auto ma większe akumulatory i może pochwalić się lepszymi osiągami. Setka pojawia się na liczniku w 5,1 s od startu. Zasięg wynosi 310 mil, czyli niemal 500 km.
Standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację, system sterowania głosowego i bezkluczykowego dostępu (może być zintegrowany ze smartfonem). Na szczycie deski rozdzielczej umieszczono ogromny, służący do sterowania wszystkimi systemami pojazdu, tablet o przekątnej 15,4 cala! Za dopłatą w wysokości 5 tys. dolarów otrzymać można auto z pakietem "Premium". W takie wersji otrzymujemy m.in. panoramiczne okno dachowe, drewnopodobne okleiny deski rozdzielcze, regulowane elektrycznie przednie fotele (w 12 kierunkach), rozbudowany system nagłośnienia (12 głośników), a nawet podgrzewaną kanapę tylną.
Wszystkie egzemplarze wyposażone będą w komplet czujników niezbędnych do autonomicznej jazdy: 8 kamer, 12 czujników ultradźwiękowych i radar przedni. Aktywacja systemu (dopłata 3 tys. dolarów) wymaga jednak instalacji dodatkowego oprogramowania i możliwa jest wyłącznie na wybranych rynkach (uwarunkowania prawne dotyczące autonomicznych pojazdów).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-12-05