chceauto.pl
x
Testy długodystansowe Porsche Taycan

Testy długodystansowe Porsche Taycan

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-19
3425 kilometrów przejechał w ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan. Tego wyczynu dokonał tuż przed światową premierą modelu, która odbędzie się 4 września, w ramach testu na włoskim torze wysokich prędkości – Nardò.

Porsche Taycan na torze Nardo
Porsche Taycan na torze Nardo
Pokonana odległość mniej więcej odpowiada drodze, jaką trzeba pokonać, aby dojechać z Nardò do Trondheim w Norwegii. Podczas próby na torze na południu Włoch panowały upalne warunki, a prędkość samochodu wynosiła pomiędzy 195 a 215 km/h. Maksymalna temperaturze powietrza wynosiła 42 stopnie Celsjusza, a temperatura toru dochodziła do 54 stopni Celsjusza.

Test odbył się bez zakłóceń – prototyp musiał zatrzymywać się tylko na ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych Porsche. Próba została przeprowadzona w ramach testów wytrzymałości oraz odporności na warunki gorącego klimatu.

Porsche Taycan na torze Nardo
Porsche Taycan na torze Nardo
Porsche Taycan to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny o napięciu systemowym 800 woltów. Technika ta pomogła prototypowi 919 Hybrid trzy razy z rzędu wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, a teraz trafia do produkcji seryjnej.

Technika 800 V zapewnia wysokie osiągi, pozwala skrócić czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie i jego masę. Podczas jazdy próbnej na terenie Centrum Technicznego Nardò wykorzystano 800-woltowe stacje ładowania Porsche Engineering Group GmbH.

Porsche Taycan na torze Nardo
Porsche Taycan na torze Nardo
Na Nardò sprawdziło się również zaawansowane zarządzanie ciepłem Porsche Taycan. W głównej mierze bazuje ono na inteligentnym systemie chłodzenia i podgrzewania wysokonapięciowych komponentów. Zapobiega to potencjalnym stratom mocy w wyniku nadmiernego wytwarzania ciepła i zapewnia uzyskanie optymalnej temperatury dla najefektywniejszego przebiegu procesu ładowania, gdy pojazd dociera do stacji ładowania.

Elektryczny układ napędowy Porsche Taycan zaprojektowano w taki sposób, aby był w stanie wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu. Pod koniec lipca na terenie lotniska przedseryjny egzemplarz modelu przyspieszył od 0 do 200 km/h co najmniej 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.


Testy długodystansowe Porsche Taycan - GALERIA ZDJĘĆ

Testy długodystansowe Porsche TaycanTesty długodystansowe Porsche TaycanTesty długodystansowe Porsche TaycanTesty długodystansowe Porsche TaycanTesty długodystansowe Porsche Taycan

Zobacz także

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji 2024-11-16

Pierwsza nowość to odnowione wydanie Porsche Taycan GTS. Dzięki mocy szczytowej z Launch Control sięgającej 515 kW ta wersja ponownie jest najbardziej sportową poza odmianami Turbo. Nowy Taycan GTS trafia na rynek z nadwoziem sedan oraz Sport Turismo....
Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem

Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem 2024-02-19

Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo....
Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring

Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring 2024-01-04

Porsche Taycan nowej generacji, która oficjalnie zadebiutuje w 2024 roku, jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nurburgring. Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern przedseryjnym egzemplarzem Taycana pokonał północną pętlę w...
Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring 2022-08-10

Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie zaliczył szybszego okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring: Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche, za kierownicą modelu Taycan Turbo S „wykręcił” czas 7 min i 33 s. Porsche...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS