3425 kilometrów przejechał w ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan. Tego wyczynu dokonał tuż przed światową premierą modelu, która odbędzie się 4 września, w ramach testu na włoskim torze wysokich prędkości – Nardò.
Porsche Taycan na torze Nardo
Pokonana odległość mniej więcej odpowiada drodze, jaką trzeba pokonać, aby dojechać z Nardò do Trondheim w Norwegii. Podczas próby na torze na południu Włoch panowały upalne warunki, a prędkość samochodu wynosiła pomiędzy 195 a 215 km/h. Maksymalna temperaturze powietrza wynosiła 42 stopnie Celsjusza, a temperatura toru dochodziła do 54 stopni Celsjusza.
Test odbył się bez zakłóceń – prototyp musiał zatrzymywać się tylko na ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych Porsche. Próba została przeprowadzona w ramach testów wytrzymałości oraz odporności na warunki gorącego klimatu.
Porsche Taycan na torze Nardo
Porsche Taycan to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny o napięciu systemowym 800 woltów. Technika ta pomogła prototypowi 919 Hybrid trzy razy z rzędu wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, a teraz trafia do produkcji seryjnej.
Technika 800 V zapewnia wysokie osiągi, pozwala skrócić czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie i jego masę. Podczas jazdy próbnej na terenie Centrum Technicznego Nardò wykorzystano 800-woltowe stacje ładowania Porsche Engineering Group GmbH.
Porsche Taycan na torze Nardo
Na Nardò sprawdziło się również zaawansowane zarządzanie ciepłem Porsche Taycan. W głównej mierze bazuje ono na inteligentnym systemie chłodzenia i podgrzewania wysokonapięciowych komponentów. Zapobiega to potencjalnym stratom mocy w wyniku nadmiernego wytwarzania ciepła i zapewnia uzyskanie optymalnej temperatury dla najefektywniejszego przebiegu procesu ładowania, gdy pojazd dociera do stacji ładowania.
Elektryczny układ napędowy Porsche Taycan zaprojektowano w taki sposób, aby był w stanie wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu. Pod koniec lipca na terenie lotniska przedseryjny egzemplarz modelu przyspieszył od 0 do 200 km/h co najmniej 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.