Volkswagen Amarok I 2.0 TDI 140 KM
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok pojawił się w ofercie niemieckiej marki w 2009 jako konkurent cieszącego się ogromnym powodzeniem na rynku pickupów Nissana Navary. Na europejskie rynki samochód trafił w 2010 roku.
Amarok zosstał zbudowany na ramie, oferowany jest w czterech wersjach nadwoziowych i trzech odmianach napędu. Do wyboru były wersja z pojedynczą i podwójną kabiną, "gołe" podwozie przygotowane pod zabudowę i odmiana oznaczona nazwą Spinoffs mogąca zabrać na pokład nawet siedem osób.
Druga generacja Volkswagena Amarok debiutowała w 2023 roku. Samochód został oparty na Fordzie Ranger. Stylistyka obu modeli jest podobna, ale zupełnie inny jest pas przedni, osłona chłodnicy, zderzak czy kształt świateł.
Z boku i z tyłu oba modele są już niemal identyczne, mają również bardzo podobne wnętrze.
Gama jednostek napędowych Amaroka II obejmuje silnik 2.0 TDI w wariantach o mocy 150, 170, 204 (na niektórych rynkach 209) KM oraz jednostkę 3.0V6 TDI o mocy 250 KM (na niektórych rynkach - 241 KM). Ponadto na niektórych rynkach w ofercie znajdzie się benzynowy silnik 2.3 TSI o mocy 302 KM, jest to oczywiście fordowski silnik 2.3 EcoBoost. Samochód jest dostępny jest z napędem na tylne koła lub ze stałym albo dołączanym napędem obu osi.
Volkswagen Amarok I
Nadwozie Amaroka pierwszej generacji zaprojektował naczelny stylista koncernu - Walter DeSilva. Początkowo - do 2012 roku - produkcją samochodu zajmowała się wyłącznie argentyńska fabryka Volkswagena w Pacheco. W połowie 2012 roku drugą linię montażową uruchomiono w zakładach w Hanowerze.
Samochód oferowany jest w czterech wersjach nadwoziowych i trzech odmianach napędu. Do wyboru są wersja z pojedynczą i podwójną kabiną, "gołe" podwozie przygotowane pod zabudowę i odmiana oznaczona nazwą Spinoffs mogąca zabrać na pokład nawet siedem osób.
Najtańsze wersje oferowane są wyłącznie z napędem na tylną oś. Za dopłatą można wybrać jeden z dwóch rodzajów napędu 4x4 - stały (przewidziany dla ciężkich warunków terenowych) - lub dołączany za pomocą sprzęgła typu Haldex oferujący niezłe możliwości terenowe i oszczędność paliwa na szosie.
Amarok - jak przystało na pojazd do ciężkiej pracy - zbudowany został na solidnej ramie. Ładowność sięga 1,15 tony - auto może też ciągnąć przyczepy o masie całkowitej do 2,8 tony.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28