Volkswagen Amarok to pickup, który na rynku rywalizuje głównie z Nissanem Navarą i Mitsubishi L200. W najbliższym czasie Niemcy zamierzają poddać Amarok modernizacji, dzięki czemu... ma on znaleźć się w segmencie pickupów premium. To znaczy: najpierw będzie musiał taki segment utworzyć.
Volkswagen Amarok po liftingu
Jak głosi komunikat producenta, pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagena pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego segmentu, zapewniając duże możliwości terenowe oraz świetne prowadzenie na nawierzchniach utwardzonych.
Masywny przód nadwozia i zmieniona tablica rozdzielcza to znaki rozpoznawcze odświeżonego Amaroka. Sprawiają one, że samochód wydaje się bardziej elegancki. Auto ma długość 5,25 m i szerokość 2,23 m (włącznie z lusterkami zewnętrznymi) i spełnia wszelkie wymogi, jakie – zarówno pod względem stylistyki, jak i funkcjonalności – powinien spełniać klasyczny pick-up.
Volkswagen Amarok po liftingu
Rozmiar kół i opon dostępnych w różnych wersjach wyposażeniowych Amaroka został znacznie zwiększony, co sprawiło, że auto wydaje się potężniejsze.
W stylistyce zewnętrznej oraz we wzornictwie tablicy rozdzielczej tego użytkowego samochodu w oczy rzucają się poziome linie, w klarowny sposób oddzielające od siebie większe powierzchnie, a także precyzja z jaką wykonano wszelkie kanty i przetłoczenia.
Zastąpienie okrągłości poziomymi i pionowymi liniami sprawiło, że przód i wnętrze Amaroka stały się bardziej wyraziste. Zabieg ten spowodował, że picup Volkswagena jest teraz znacznie bardziej atrakcyjny i może zainteresować także tych klientów, którzy do tej pory wybierali klasyczne SUV-y.
Volkswagen - póki co - nie zdecydował się na ujawnienie zdjęć ani danych technicznych odświeżonego Amaroka.