chceauto.pl
x

Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM

Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
75 KM
0-100 km/h
14.2 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
15 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
22.1%
Średni przebieg
131 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
347 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.6 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KMVolkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM

Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM

Volkswagen Golf

Golf zapisał się w historii motoryzacji, jako synonim samochodu kompaktowego. Chociaż - wbrew niektórym opiniom - nie był wcale pierwszym przednionapędowym autem z nadwoziem typu hatchback w świetny sposób łączył dobre właściwości jezdne (łatwość prowadzenia), dużą ilość miejsca w kabinie oraz rozsądne koszty eksploatacji. Obecnie auto określane jest często mianem "króla kompaktów", mimo że - przynajmniej jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych aut - palmę pierwszeństwa dzierży w tej kwestii Toyota Corolla.

Volkswagen Golf V

Piąta generacja Golfa trafiła do sprzedaży w 2003 roku. Samochód przetrwał w ofercie Volkswagena do roku 2008 kiedy zastąpiła go kolejna seria bestselleru z Niemiec

Zalet auta nie trzeba przedstawiać – doceniły je setki tysięcy nabywców na całym świecie. W stosunku do poprzednika największą nowością „piątki” była rezygnacja z archaicznej, acz wytrzymałej belki skrętnej - w tylnym zawieszeniu zastąpił ją wreszcie układ wielowahaczowy, podobny do tego, jaki spotkać można np w Fordzie Focusie. Dzięki niemu samochód zdecydowanie lepiej radzi sobie na krętych drogach

Auto oferuje całkiem wygodne warunki podróżowania młodej rodzinie, bagażnik o pojemności 350 litrów w zupełności wystarcza. Co ważne – w przeciwieństwie do poprzednich generacji - większość egzemplarzy jest też całkiem nieźle wyposażona. Auta mają zazwyczaj po sześć poduszek powietrznych, klimatyzację czy pakiet elektryczny (szyby i lusterka). Na pochwałę zasługuje również ergonomiczne wnętrze, chociaż plastik użyty do jego wykończenia nie sprawia już wrażenia niezniszczalnego, jak miało to miejsce w poprzedniku.

Na jakie usterki muszą być przygotowani wszyscy właściciele piątej generacji Golfa? Niestety samochód nie miał zbyt udanego debiutu. W pierwszych egzemplarzach zdarzało się wiele usterek – zakup auta z początku produkcji niesie więc za sobą pewne ryzyko. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że nie wszystkie wersje silnikowe zapewniają tanią i bezproblemową eksploatację.

Szczególnie warty polecenia jest prosty, pozbawiony bezpośredniego wtrysku paliwa, benzynowy silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Zapewnia autu znośne osiągi, akceptowalny apetyt na paliwo i – co najważniejsze – rzadko się psuje. Wśród jednostek wysokoprężnych na uwagę zasługują stare 1,9 l TDI, chociaż i im zdarzają się nieprzyjemne wpadki (np. pęknięta głowica), usterki turbosprężarek czy zaworów sterujących.

Tego typu niedomagania to jednak nic, w porównaniu do awarii, które przez cały okres wytwarzania Golfa V, trapiły wysokoprężne motory 2,0 l. TDI. Wiele egzemplarzy dosięgły problemy tzw. osiadających i pękającymi głowicami, bardzo często dochodziło też do rozciągnięcia się łańcucha napędzającego pompę oleju lub zużycia współpracujących z nim zębatek pompy. W efekcie silnik przestawał być należycie smarowany i dochodziło do jego zatarcia na panewkach wału.

Niestety, również jednostki benzynowe nie są wzorem bezawaryjności. Ostrożnie należy podchodzić do aut z silnikiem 1,4 l. TSI. W mocniejszych modelach (140 KM i 160 KM) nagminną usterką jest awaria sprzęgiełka pompy wody, które odpowiada za włączanie i wyłączanie kompresora. W początkowym okresie produkcji nagminnie dochodziło też do pękania tłoków i pierścieni tłokowych! Bardzo częstą przypadłością jest też rozciąganie się łańcucha rozrządu, co objawia się charakterystycznym grzechotaniem występującym najczęściej zaraz po zimnym starcie.

Decydując się na Golfa V warto wiedzieć, że pierwsze roczniki cierpiały również z powodu odklejających się uszczelek. W przypadku modeli z trzydrzwiowym nadwoziem często dochodzi do opuszczania się drzwi. Czasami pojawiają się też usterki klimatyzacji, wycieraczek (nietrwałe tulejki osiujące), wybieraków skrzyni biegów, wspomagania kierownicy czy zamków świadczące, nie tyle o ogólnym wyeksploatowaniu, ale raczej o niższej niż u poprzedników trwałości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    Volkswagen Golf po liftingu2024-01-24Volkswagen Golf ma 50 lat2024-01-08Volkswagen Golf R 333 Limited Edition2023-06-02Volkswagen Golf R Variant2021-07-08Volkswagen Golf R. Najmocnieszy!2020-11-04Volkswagen Golf za mniej niż 70 tys. zł2020-03-14

    Volkswagen Golf CRASHTEST

    Volkswagen Golf - AKCJE NAWROTOWE

    2007-04-11Niektóre samochody Volkswagen Golf, Golf+ i Touran wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0 l TDI z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

    Ze względu na zwiększony przekrój otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła może dojść do awarii dwumasowego koła zamachowego. W skrajnych przypadkach może to spowodować ocieranie uszkodzonego koła o obudowę skrzyni biegów co w efekcie może doprowadzić do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła.

    Wada dotyczy samochodów Volkswagen Golf i Golf+ wyprodukowanych od 3 października 2003 r. do 26 maja 2005 r. oraz VW Touran wyprodukowanych od 13 października 2003 r. do 31 maja 2005 r. w Niemczech, o poniższych numerach nadwozi:

    WVG 1T - 4 W 044331 - 177262
    WVG 1T - 5 W 000051 - 194140
    AAV 1K - 4 U 000032 - 006313
    AAV 1K - 5 U 000039 - 026754
    WVW 1K - 4 B 000157 - 091435
    WVW 1K - 4 P 001113 - 075630
    WVW 1K - 4 U 000013 - 005848
    WVW 1K - 4 W 000218 - 155736
    WVW 1K - 4 9 000001 - 000163
    WVW 1K - 5 B 000008 - 162040
    WVW 1K - 5 P 000019 - 108166
    WVW 1K - 5 U 000048 - 027400
    WVW 1K - 5 W 000068 - 572528
    WVW 1K - 5 Z 000012 - 000362
    WVW 1K - 5 9 000001 - 000602
    WVW 1K - 6 B 000032 - 003111
    WVW 1K - 6 P 000062 - 000937
    WVW 1K - 6 W 000073 - 001820

    Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Opel Astra

    Opel Astra

    1.6 75 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 307

    Peugeot 307

    1.4 75 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mazda 323F

    Mazda 323F

    1.3 16V 73 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 9 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Seat Leon

    Seat Leon

    1.4 75 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 9 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Focus

    Ford Focus

    1.4 75 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Citroen Xsara

    Citroen Xsara

    1.4i 75 KM benzyna2002hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Volkswagen Golf V 1.4 16V 75 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS