chceauto.pl
x

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
21 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
170 KM
0-100 km/h
7.9 s.
V max
220 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
22 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
6.9%
Średni przebieg
66 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
347 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM

Volkswagen Golf

Golf zapisał się w historii motoryzacji, jako synonim samochodu kompaktowego. Chociaż - wbrew niektórym opiniom - nie był wcale pierwszym przednionapędowym autem z nadwoziem typu hatchback w świetny sposób łączył dobre właściwości jezdne (łatwość prowadzenia), dużą ilość miejsca w kabinie oraz rozsądne koszty eksploatacji. Obecnie auto określane jest często mianem "króla kompaktów", mimo że - przynajmniej jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych aut - palmę pierwszeństwa dzierży w tej kwestii Toyota Corolla.

Volkswagen Golf V

Piąta generacja Golfa trafiła do sprzedaży w 2003 roku. Samochód przetrwał w ofercie Volkswagena do roku 2008 kiedy zastąpiła go kolejna seria bestselleru z Niemiec

Zalet auta nie trzeba przedstawiać – doceniły je setki tysięcy nabywców na całym świecie. W stosunku do poprzednika największą nowością „piątki” była rezygnacja z archaicznej, acz wytrzymałej belki skrętnej - w tylnym zawieszeniu zastąpił ją wreszcie układ wielowahaczowy, podobny do tego, jaki spotkać można np w Fordzie Focusie. Dzięki niemu samochód zdecydowanie lepiej radzi sobie na krętych drogach

Auto oferuje całkiem wygodne warunki podróżowania młodej rodzinie, bagażnik o pojemności 350 litrów w zupełności wystarcza. Co ważne – w przeciwieństwie do poprzednich generacji - większość egzemplarzy jest też całkiem nieźle wyposażona. Auta mają zazwyczaj po sześć poduszek powietrznych, klimatyzację czy pakiet elektryczny (szyby i lusterka). Na pochwałę zasługuje również ergonomiczne wnętrze, chociaż plastik użyty do jego wykończenia nie sprawia już wrażenia niezniszczalnego, jak miało to miejsce w poprzedniku.

Na jakie usterki muszą być przygotowani wszyscy właściciele piątej generacji Golfa? Niestety samochód nie miał zbyt udanego debiutu. W pierwszych egzemplarzach zdarzało się wiele usterek – zakup auta z początku produkcji niesie więc za sobą pewne ryzyko. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że nie wszystkie wersje silnikowe zapewniają tanią i bezproblemową eksploatację.

Szczególnie warty polecenia jest prosty, pozbawiony bezpośredniego wtrysku paliwa, benzynowy silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Zapewnia autu znośne osiągi, akceptowalny apetyt na paliwo i – co najważniejsze – rzadko się psuje. Wśród jednostek wysokoprężnych na uwagę zasługują stare 1,9 l TDI, chociaż i im zdarzają się nieprzyjemne wpadki (np. pęknięta głowica), usterki turbosprężarek czy zaworów sterujących.

Tego typu niedomagania to jednak nic, w porównaniu do awarii, które przez cały okres wytwarzania Golfa V, trapiły wysokoprężne motory 2,0 l. TDI. Wiele egzemplarzy dosięgły problemy tzw. osiadających i pękającymi głowicami, bardzo często dochodziło też do rozciągnięcia się łańcucha napędzającego pompę oleju lub zużycia współpracujących z nim zębatek pompy. W efekcie silnik przestawał być należycie smarowany i dochodziło do jego zatarcia na panewkach wału.

Niestety, również jednostki benzynowe nie są wzorem bezawaryjności. Ostrożnie należy podchodzić do aut z silnikiem 1,4 l. TSI. W mocniejszych modelach (140 KM i 160 KM) nagminną usterką jest awaria sprzęgiełka pompy wody, które odpowiada za włączanie i wyłączanie kompresora. W początkowym okresie produkcji nagminnie dochodziło też do pękania tłoków i pierścieni tłokowych! Bardzo częstą przypadłością jest też rozciąganie się łańcucha rozrządu, co objawia się charakterystycznym grzechotaniem występującym najczęściej zaraz po zimnym starcie.

Decydując się na Golfa V warto wiedzieć, że pierwsze roczniki cierpiały również z powodu odklejających się uszczelek. W przypadku modeli z trzydrzwiowym nadwoziem często dochodzi do opuszczania się drzwi. Czasami pojawiają się też usterki klimatyzacji, wycieraczek (nietrwałe tulejki osiujące), wybieraków skrzyni biegów, wspomagania kierownicy czy zamków świadczące, nie tyle o ogólnym wyeksploatowaniu, ale raczej o niższej niż u poprzedników trwałości.


Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-29

Wersje

ROCZNIKI

Volkswagen Golf po liftingu2024-01-24Volkswagen Golf ma 50 lat2024-01-08Volkswagen Golf R 333 Limited Edition2023-06-02Volkswagen Golf R Variant2021-07-08Volkswagen Golf R. Najmocnieszy!2020-11-04Volkswagen Golf za mniej niż 70 tys. zł2020-03-14

Volkswagen Golf CRASHTEST

Volkswagen Golf - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-11Niektóre samochody Volkswagen Golf, Golf+ i Touran wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0 l TDI z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Ze względu na zwiększony przekrój otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła może dojść do awarii dwumasowego koła zamachowego. W skrajnych przypadkach może to spowodować ocieranie uszkodzonego koła o obudowę skrzyni biegów co w efekcie może doprowadzić do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła.

Wada dotyczy samochodów Volkswagen Golf i Golf+ wyprodukowanych od 3 października 2003 r. do 26 maja 2005 r. oraz VW Touran wyprodukowanych od 13 października 2003 r. do 31 maja 2005 r. w Niemczech, o poniższych numerach nadwozi:

WVG 1T - 4 W 044331 - 177262
WVG 1T - 5 W 000051 - 194140
AAV 1K - 4 U 000032 - 006313
AAV 1K - 5 U 000039 - 026754
WVW 1K - 4 B 000157 - 091435
WVW 1K - 4 P 001113 - 075630
WVW 1K - 4 U 000013 - 005848
WVW 1K - 4 W 000218 - 155736
WVW 1K - 4 9 000001 - 000163
WVW 1K - 5 B 000008 - 162040
WVW 1K - 5 P 000019 - 108166
WVW 1K - 5 U 000048 - 027400
WVW 1K - 5 W 000068 - 572528
WVW 1K - 5 Z 000012 - 000362
WVW 1K - 5 9 000001 - 000602
WVW 1K - 6 B 000032 - 003111
WVW 1K - 6 P 000062 - 000937
WVW 1K - 6 W 000073 - 001820

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

1.4 TSI 160 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A3

Audi A3

1.8 TFSI 160 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

2.0 16V VTS 180 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

20i 170 KM benzyna2008hatchback 3drręcznatylny
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

2.0T 165 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.6 T 180 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Golf V 1.4 TSI 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS