chceauto.pl
x

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2000
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
102 KM
0-100 km/h
16 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
5800 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KMVolkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan to osobowa wersja Transportera - wątpienia najpopularniejszego (przynajmniej pod względem rozpoznawalności) busa na świecie. Pierwsza generacja – zaprezentowana jeszcze w 1949 roku – bazowała na rozwiązaniach technicznych Volkswagena Typ 1 znanego szerzej, jako Garbus. Samochód wykorzystywał m.in. bliźniacze, chłodzone powietrzem, benzynowe silniki typu boxer oraz całą masę pochodzących z Garbusa podzespołów (skrzynie biegów, układ hamulcowy, przekładnie kierownicze itd.). Przełomowym dla historii Transportera/Multivana okazał się rok 1990, gdy Volkswagen zaprezentował 4 generację modelu (T4). Produkowany do 2003 roku samochód był pierwszym busem niemieckiej marki wykorzystującym umieszczone poprzecznie z przodu jednostki napędowe i napęd na przednią oś (poprzednie generacje – wzorem Garbusa – napędzał silnik umieszczony bezpośrednio nad osią tylną). W latach 2003-2015 powstawała kolejna generacja Multivana – model T5. Od 2015 roku Volkswagen oferuje swoim klientom 6 wcielenie auta, które w – w rzeczywistości – jest gruntownie zmodernizowanym Multivanem T5.

Volkswagen Multivan T4

Model T4 w zależności od konfiguracji może być typowym wołem roboczym, lub stosunkowo wygodną, reprezentacyjną salonką.
Samochód, mimo długiej historii modelu, wciąż jest bardzo ceniony na rynku wtórnym, co przekłada się na ceny. Niestety, mimo że konstrukcja należy do udanych i niezbyt awaryjnych, użytkowy charakter auta mocno odbija się na kondycji większości egzemplarzy.

Wspólną cechą wszystkich T4 jest podatność na korozję, zwłaszcza w okolicach łączenia blach nadwozia.

W zależności od zastosowanej jednostki napędowej, stosunkowo często dochodzi do przepalenia się uszczelki pod głowicą, awarii przepływomierzy czy zawieszenia (końcówki drążków kierowniczych, tuleje wahaczy, sworznie).

Niezbyt dobrą opinie mają też skrzynie biegów oraz dwumasowe koła zamachowe stosowane w jednostce 2,5 TDI. Ogólne wyeksploatowanie wpływa również na podatność na inne, mniej typowe usterki, jak chociażby awarie pompy wspomagania kierownicy czy osprzętu silnika (rozrusznik, alternator itd.).

Zadbany T4 na pewno jest samochodem wartym uwagi – będzie też gwarancją malej ilości usterek. Niestety, znalezienie w Polsce takiego auta, z dnia na dzień, staje się trudniejsze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-07-11

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Multivan otrzymał silnik Diesla2022-03-11Nowy Volkswagen Multivan już w polskich salonach2021-12-14Volskwagen Transporter po raz siódmy!2021-06-1235 lat Volkswagena Multivana2020-09-14Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu2022-12-06Nowy Volkswagen Multivan. Polskie ceny2021-09-30

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Galaxy

Ford Galaxy

1.9 TDI 110 KM diesel2000VANręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Almera Tino

Nissan Almera Tino

2.2 DI 110 KM diesel2000VANręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Evasion

Citroen Evasion

2.0 HDI 109 KM diesel2000VANręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

2.5 TDI 102 KM diesel2000VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

2.5 TDI 102 KM diesel2000VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI 102 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS