chceauto.pl
x
Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-05
Kolejne dni przynoszą kolejne informacje dotyczące oszustw Volkswagena. Zwykle nie są to dobre informacje dla niemieckiego koncernu.

Ostatnio pisaliśmy, że "nieodpowiednio opisany kod" odnaleziono w oprogramowaniu silnika 3.0V6 TDI. Co robią "nieopisane" funkcje na razie nie wiadomo, jednak Volkswagen zapewniał, że nie fałszuje on wyników pomiaru emisji spalin.

Ta sprawa ma dotyczyć około 10 tys. samochodów i - jak się okazuje - była powodem całkowitego wstrzymania sprzedaży samochodów z silnikiem 3.0V6 TDI na rynku amerykańskim. Dotyczy to nie tylko Volkswagena Touarega, ale również samochodów Porsche i Audi. Zapewnienia VW najwyraźniej nie pomogły.

Natychmiast pojawiły się kolejne doniesienia, że Volkswagen nie tylko zaniżał w USA i Europie poziom emisji tlenków azotu (sprawa dotyczy 11 mln samochodów), ale również - w Europie - poziom emisji dwutlenku węgla. Tymczasem na Starym Kontynencie na punkcie tego - w gruncie rzeczy neutralnego, emitowanego przez każdy żywy organizm gazu - panuje istna histeria. Pomija się emisję trujących tlenków azotu, za to za od emisji CO2 zależą w wielu europejskich krajach stawki podatków, zarówno przy zakupie pojazdu (można liczyć nawet na dopłaty do samochodów), jak i opłacanego corocznie podatku drogowego.

Co więcej, KE ustala średni poziom emisji CO2 dla producentów samochodów, jeśli jedne modele się w nim nie mieszczą, to inne muszą go zaniżać (np. elektryczne). Jeśli średnia jest zbyt wysoka oznaczać to będzie kary. Volkswagen oszacował koszty tego nowego problemu na 2 mld euro, ale zapewne kwota ta obejmuje wyłącznie akcję serwisową i rekompensaty dla klientów, a nie ewentualne kary.

Volkswagen przyznał, że rzeczywiście zaniżano poziom emisji CO2, co oznacza, że zaniżano również poziom zużycia paliwa. Sprawa dotyczyć ma ok. 800 tys. samochodów, w tym - uwaga - niespełna 100 tys. samochodów z silnikami benzynowymi, dotychczas niezaangażowanymi w skandal. Chodzi o silniki 1.4 TDI, 1.6 TDI i 2.0 TDI produkowane od 2012 roku (a więc modele VW Golf, Polo, Passat, Audi A1 i A3, Seat Ibiza i Skody Octavia, Yeti, Rapid). Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to chodzi o silnik 1.4 ACT z systemem odłączania cylindrów, który debiutował w 2012 roku. Zaniżanie emisji i zużycia ma wynosić - w zależności od jednostki - między 10 a 15 procent.

Komisja Europejska natychmiast zareagowała zapowiedzią nałożenia kar oraz naciskiem na przyśpieszenie wewnętrznego śledztwa Volkswagena, które ma wyjaśnić wszystkie nieprawidłowości.

Zobacz także

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy 2023-06-15

Marka SsangYong nie miała łatwej historii. W latach dziewięćdziesiątych XX wieku kojarzona była z (delikatnie mówiąc) nie najlepszej jakości samochodami, w 2020 roku globalny kryzys doprowadził ją na skraj bankructwa i upadłości. Firmę uratował...
TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował?

TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował? 2023-06-01

Land Rover Defender znany jest niemal wszystkim, będąc jedną z najbardziej charakterystycznych terenówek w historii motoryzacji. Produkcję pierwszej generacji rozpoczęto w 1983 roku i zakończono dopiero w 2016 roku. Choć w tym czasie przeprowadzono...
TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji

TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji 2023-05-15

Obecna gama limuzyn Mercedesa zaprojektowana została w myśl wspólnej koncepcji stylistycznej, przez co Klasa C, E i S dla osoby niezorientowanej w tym temacie nie będzie wcale aż tak łatwa do rozróżnienia. Może się wydawać, że dla klientów Klasy C...
Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu

Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu 2022-12-06

Volkswagen Multivan w obecnej odsłonie zadebiutował na rynku w czerwcu 2021 roku i obrał zupełnie inny kierunek rozwoju niż jego poprzednicy. Świadczy o tym między innymi osadzenie tego modelu na platformie modułowej MQB, która do tej pory znana była...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS