II generacja Volvo C70 produkowana była w latach 2005-2013. Za kształty karoserii odpowiadało biuro Pininfariny. Bazą do budowy auta była płyta podłogowa P1, w oparciu o którą powstawały też m.in. Volvo C30, S40 i V50. W przeciwieństwie do poprzednika auto oferowano tylko w jednej wersji nadwoziowej: coupe-cabrio z twardym, składanym automatycznie dachem. W 2009 roku samochód przeszedł kurację odmładzającą. W ramach faceliftingu zmieniono nieco kształty pasa przedniego i reflektorów (tylne wykonano w technologii LED). Chociaż auto jest rzadkim widokiem na polskich drogach, cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. Najbardziej godne polecenia są benzynowe modele wyposażone w podstawowy, pięciocylindrowy, silnik o pojemności 2,4 l. Jednostka słynie z „pancernej” budowy i świetnie toleruje zasilanie LPG.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej.Usterka dotyczy roku modelowego 2011.
2011-05-25
W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.
Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka.