Volvo S60 III 2.0 B5 Mild Hybrid 250 KM
Volvo S60
Volvo S60 to sedan wywodzący się z... kombi. Po sukcesie, jaki odniosło V70 I generacji, Szwedzi uznali, że druga generacja tego pojazdu powinna być oferowana również w wersji czterodrzwiowej. Stąd w 2000 roku debiutowało nie tylko nowe V70, ale również S60.
Pierwsza generacja S60 produkowana była niezwykle długo, bo aż przez dziewięć lat, przy czym samochód stopniowo modernizowano i poddawano liftingom. Ostatecznie produkcja została zakończona w 2009 roku.
Rok później uruchomiono produkcję całkowicie nowego, odmiennego stylistycznie S60, przy czym oparte na tym pojeździe kombi przemianowano na V60. Co ciekawe, jednocześnie utrzymano w produkcji V70. W 2013 roku Volvo S60/V60 poddano liftingowi.
Volvo S60 III
III generacja Volvo S60 została zaprezentowana w 2018 roku. Samochód ten jest pierwszym modelem Volvo produkowanym w USA.
Volvo S60 III zbudowane zostało na modułowej płycie podłogowej Scalable Product Architecture (SPA). Auto dzieli szereg rozwiązań z kombi V60. Oba modele na dobrą sprawę różnią się tylko typem nadwozia - te same są np. systemy bezpieczeństwa, płyta podłogowa czy system infotainment.
Volvo S60 III nie jest oferowane z silnikami wysokoprężnymi, a wyłącznie z jednostkami benzynowymi oraz kilkoma wariantami hybrydowego układu napędowego: T6 Twin Engine AWD o mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o mocy 400 KM. Ofertę uzupełnią pozycjonowane niżej i słabsze benzynowe wersje T5 i T6.
Nowe Volvo S60 ma zaliczać się do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Wśród wyposażenia opcjonalnego znajdziemy m.in. system Pilot Assist, który wspomaga kierowcę w zakresie kierowania, przyśpieszania i hamowania na dobrze oznakowanych (liniami) drogach, z prędkościami do 130 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-31