chceauto.pl
x

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
trudna do określenia
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1984 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
163 KM
0-100 km/h
11.8 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
613 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KMVolvo XC90 I 2.0 D3 163 KM

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM

Volvo XC90

Nowa generacja Volvo XC90 została zaprezentowano w sierpniu 2014 roku, natomiast oficjalny debiut miał miejsce w październiku na salonie w Paryżu.
Samochód zbudowano w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata, będzie ono stanowiło podstawę wszystkich nowych modeli Volvo, a XC90 będzie pierwszym z nich.

Nowe Volvo XC90 jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi, dwoma wysokoprężnymi oraz w wersji hybrydowej. Ta ostatnia nosi oznaczenie T8 i stoi na szczycie gamy. Źródłem mocy tej wersji jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2.0, który wspomagany jest turbosprężarką i kompresorem (ten ostatni zapewnia płynne przyśpieszanie od niskich obrotów, turbo daje o sobie znać przy wyższych obrotach). Dodatkowo w samochodzie znajduje się silnik elektryczny o mocy 80 KM, który napędza tylne koła. Sumaryczna moc układu napędowego, nazwanego Drive-E, wynosi 400 KM, maksymalny moment obrotowy to 640 Nm.

Volvo XC90 T8 posiada możliwość ładowania z gniazdka sieciowego oraz jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, przy czym pojemność baterii ma zapewnić zasięg do 40 km.

Nowe XC90 ma być najbardziej luksusowym modelem w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem. Wnętrze wypełnione jest luksusowymi materiałami. Skórzana tapicerka jest oczywistością, ale np. kryształowy lewarek przekładni już nie...

Nowe Volvo XC90 jest niezwykle bezpiecznym samochodem. Wśród największych nowości w tym zakresie znajduje się system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zaciska pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Volvo XC90 Inną nowością jest system automatycznego hamowania na skrzyżowaniach. Potrafi on włączyć hamulce, gdy kierowca popełni błąd i będzie chciał skręcić przed nadjeżdżającym pojazdem. Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta itp...


Volvo XC90 I

Volvo XC90 to pierwszy SUV w historii tego szwedzkiego producenta. Samochód trafił do sprzedaży w 2002 roku i od tego czasu, z niewielkimi zmianami (większy lifting miał miejsce w 2006 roku) dostępny był aż do 2014 roku!

Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co mniejsze modele, jak chociażby S60 czy S80, co korzystnie wpływa na ceny niektórych części zawieszenia. Tych ostatnich możemy jednak często potrzebować, bowiem nawet przystosowane do lekkiego terenu auta, jak XC90 nie radzą sobie zbyt dobrze ze stanem polskich dróg (awarie piast, końcówek drążków, wahaczy).

Volvo XC90 oferuje dużo przestrzeni i wysoki poziom bezpieczeństwa, chociaż osiągi podstawowych wersji nie są zbyt rewelacyjne. Duża kubatura wnętrza (w opcji samochód dostępny był z trzecim rzędem siedzeń) ma jednak swoją cenę – auto prowadzi się gorzej niż rywale, ma też dość dużą średnicę zawracania. Dzieje się tak dlatego, że Szwedzi zdecydowali się montować jednostki napędowe poprzecznie, a nie wzdłużnie, jak czynią to klasowi konkurenci. W efekcie miejsce dla kół zostało znacznie ograniczone.

XC90 posiada napęd typu Haldex, czyli chyba najtańszy w konstrukcji rodzaj napędu 4x4. Składa się on ze sprzęgła wielopłytkowego i pompy hydraulicznej, która załącza się po powstaniu różnicy w prędkości obrotowej kół różnych osi. W skrócie - po asfalcie jeździmy autem przednionapędowym, zużywając mniej paliwa, a w razie potrzebny napęd 4x4 włączy się automatycznie. W XC90 nie znajdziemy reduktora ani żadnych blokad, co oznacza, że model nie jest samochodem terenowym i warto o tym pamiętać.

Volvo XC90 przez cały okres produkcji było oferowane w sumie z czterema silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Początkowo oferta ograniczała się z do silnika 2.5T i 2.9T6 (obie sprzedawano do 2007 roku), później jednostki te zostały zastąpione przez silniki 3.2 i 4.4V8. Z kolei diesel występował początkowo w wersji 163-konnej, a następnie 185-konnej.

Starsze silniki benzynowe miały rozrząd oparty na pasku, we wprowadzonych później jednostkach 3.2 i 4.4 zastosowano już łańcuch. Teoretycznie dożywotnie rozwiązanie w praktyce nie okazało się trwałe i łańcuchy potrafią się zużywać już po 100 tys. km przebiegu.

Fani szybszej jazdy poszukać powinni większych jednostek napędowych (np. V8), ale na takim wyborze w znacznym stopniu cierpi precyzja prowadzenia (ciężki przód powoduje znaczną podsterowność) oraz portfel. V8 w praktyce zużywa nawet 15 l paliwa na 100 km, niewiele lepiej wygląda sytuacja z silnikiem 3.2, którego osiągi nie są adekwatne do mocy i zużycia paliwa.

W tej sytuacji Większość klientów decyduje się na słabsze i nieco lżejsze jednostki wysokoprężne, które na szczęście, nie są zbyt awaryjne. Jak w przypadku większości współczesnych diesli uważać należy jedynie na jakość stosowanego paliwa – wymiana wtryskiwaczy kosztować może nawet kilka tys. zł, na usterki narażone są też przewody wysokiego ciśnienia. Czasami zdarzają się również pęknięcia węży doprowadzających powietrze z turbosprężarki do silnika (auto nagle traci moc).

Problemy sprawiać może rozbudowana elektronika pokładowa, a jej zdiagnozowanie nie jest łatwe. Ponadto przytrafiają się awarie skrzyń automatycznych, dość szybko wymiany wymagają łożyska kół.

Nie wszystkim przypadnie też do gustu jakość montażu i materiałów wykończeniowych. Na szczęście młodsze, poliftingowe egzemplarze (a więc od 2006 roku) cechują się lepszym wykonaniem i mniejszym poziomem awaryjności. Poprawiono trwałość zawieszenia, przekładni kątowej i kierowniczej, czyli elementów, które w starszych egzemplarzach psuły się zbyt często. Pamiętać również należy, że ceny części w stacjach autoryzowanych są bardzo wysokie, na szczęście wiele elementów (ale nie wszystkie!) dostępnych jest jako zamienniki.

Mimo paliwożernych silników benzynowych oraz dość wysokiej awaryjności Volvo XC90 ciągle nieźle trzyma cenę, a więc jego zakup nie będzie tani. Być może wpływ na to ma fakt, że wyjeżdżające z salonów samochody wciąż niemal nie różnią się od egzemplarzy z 2002 roku. A na razie nie wiadomo, kiedy Volvo pokaże następcę tego modelu.

Natomiast oferta samochodów używanych jest bardzo bogata i właściwie każdy znajdzie coś dla siebie. Wyposażenie większości egzemplarzy jest solidne, wynika to z faktu, że nawet najtańsza wersja Kinetic nie schodziła poniżej pewnego poziomu, jaki powinny trzymać marki premium.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-11-17

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat2024-09-10Volvo XC90 po modernizacji2019-02-24Rekordowy popyt na XC902015-08-24Volvo XC90 Excellence. Luksus!2015-04-15Volvo XC90. Znamy ceny!2014-11-02Volvo XC90 R-Design2014-09-20

Volvo XC90 CRASHTEST

Volvo XC90 - AKCJE NAWROTOWE

2005-11-28Samochody Volvo modele: S80 oraz XC90 z silnikiem 6-cylindrowym z roku modelowego 2005-2006 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że wada samochodów Volvo modele: S80 oraz XC90 z silnikiem 6-cylindrowym polega na możliwości powstawania styku pomiędzy zaciskiem B+ rozrusznika i jego wyłącznikiem elektromagnetycznym, co może prowadzić do dławienia się silnika i wystąpienia ryzyka pożaru. Usterka może dotyczyć 33 sprzedanych na rynku polskim pojazdów.
2006-05-23W samochodach Volvo XC90 o nr VIN: 0000001-0233242 wyprodukowanych w latach 2003-2006 w Szwecji wskutek przyspieszonego zużycia końcówek drążków kierowniczych, może dojść do zwiększenia się luzu w kierownicy, w związku z czym prowadzący pojazd może mieć trudności w jego kierowaniu. W Polsce kampanią objętych było 901 pojazdów.
2007-10-30W niektórych samochodach Volvo model S60, V70, XC70, XC 90 wyposażonych w silniki wysokoprężne D5244T4/T5/T6/T7 może dojść do pękania śrub lub elementów mocujących wtryskiwacze. Usterka ta może powodować zakłócenie pracy silnika i spadek jego mocy, zaś w najgorszym wypadku pojawić się może swąd i dym będący objawem pożaru.

Wada dotyczy samochodów Volvo wyprodukowanych w 2006 r. Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 377 samochodów, w tym XC90 o następującym zakresie numerów identyfikacyjnych:224036-298758.
2009-12-17W samochodach Volvo XC90 wyprodukowanych w Szwecji w 2007 r., może nastąpić przetarcie przewodu i wyciek oleju hydraulicznego na skutek uderzania wentylatora chłodzącego silnik w elastyczny przewód wspomagania układu kierowniczego. Konsekwencją takiej sytuacji jest utarta wspomagania kierownicy. Ponieważ usterka ta może wystąpić nagle i bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia konsumentów.

W Polsce akcja dotyczy 751 aut o następujących zakresach VIN:

XC90 2007-09 0371138-0512230
XC90 2007-09 0371138-0523482
XC90 2007-09 0387434-0507342
2010-04-23Samochody VOLVO XC70, V70, S60, XC70 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników z powodu ryzyka wzrostu ciśnienia oleju w silniku, które może prowadzić do uszkodzenia silnika a w konsekwencji - do wypadku drogowego.

Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 1690 samochodów wymienionych modeli, o numerach VIN z zakresów:

XC90: 2006-09 0224000-0512668
S60: 2006-09 0500001-0727539
V70: 2006-08 0530000-0693560
XC70: 2006-07 0208000-0288617.
2010-07-22Volvo XC90 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników z powodu ryzyka wycieku paliwa z przewodu paliwowego.

Na rynku polskim wada dotyczy 20 samochodów wyposażonych w silnik D5244T, wyprodukowanych w 2010 r. o numerach VIN z zakresu: 0551239 - 0553207.
2010-07-23Samochody VOLVO XC90 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników z powodu ryzyka wycieku paliwa z przewodu paliwowego. Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 20 samochodów VOLVO XC90, wyposażonych w silnik D5244T, wyprodukowanych w 2010 r. o numerach VIN z zakresu: 0551239 - 0553207. Właściciele samochodów objętych kampanią naprawczą są indywidualnie zapraszani listami poleconymi do autoryzowanych stacji obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany przewodu paliwowego.
2010-12-06Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011.
2070-04-27Niektóre samochody Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W skrajnych przypadkach może dojść do zwarcia w zespole wentylatora elektycznego i powstania płomienia w komorze silnikowej. Uszkodzenie to jest spowodowane przyspieszoną korozją obudowy wentylatora.

Wada dotyczy samochodów Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 z roku modelowego 2007 o poniższych numerach VIN:

S60 622372-624377 Belgia
V70 641721-643625 Szwecja
V70 640517-642965 Belgia
XC70 266511-268052 Szwecja
XC90 362278-366398 Szwecja

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.2 D-4D 150 KM diesel2012SUVautomat4x4
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC60

Volvo XC60

2.0 D3 163 KM diesel2012SUVautomatprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Kuga

Ford Kuga

2.0 TDCI 163 KM diesel2012SUVautomat4x4
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

2.2 HDi 160 KM diesel2012SUVautomat4x4
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.0d 150 KM diesel2012SUVautomat4x4
cena średnia 51 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Rexton

SsangYong Rexton

270 XDi 161 KM diesel2012SUVautomat4x4
cena średnia 47 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC90 I 2.0 D3 163 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS