Polestar nie próżnuje. Fabryczny tuner Volvo całkiem niedawno przygotował
pakiety optymalizacyjne dla modeli S90 i V90. Teraz Polestar opracował podobny pakiet dla Volvo XC90 T8 Twin Engine.
Volvo XC90 Polestar
W efekcie powstał najmocniejszy, seryjny samochód w historii Volvo.
Pakiet optymalizacyjny Polestar podnosi moc hybrydowego XC90 T8 do 421 KM, a moment obrotowy - do 680 Nm. 334 KM i 440 Nm pochodzi od dwulitrowego, doładowanego silnika benzynowego, zaś 87 KM i 240 Nm - od silnika elektrycznego. W efekcie Volvo XC90 T8 Polestar przyśpiesza do 100 km/h w 5,5 s.
Volvo XC90 Polestar
Pakiet optymalizacyjny to głównie zmiany w oprogramowaniu silnika benzynowego, który szybciej i bardziej żywiołowo reaguje na ruchy pedału gazu. Ponadto pojawiła się nowa funkcja w oprogramowaniu automatycznej skrzyni biegów, dzięki które podczas szybkiej jazdy po zakrętach (gdy działają duże przeciążenia boczne) przekładnia nie zmienia przełożeń.
Volvo XC90 Polestar
W jeździe sportowej taka zmiana biegów jest niepożądana ze względu na zmianę rozkładu masy między osiami, co wpływa na poziom przyczepności.
Przypomnijmy, że seryjne Volvo XC90 T8 dysponuje mocą 400 KM i momentem 640 Nm.
Volvo XC90 T8 to hybryda typu plugin, a więc z możliwością ładowania z gniazdka. Na pełnych akumulatorach zasięg auto wynosi do 43 km, zaś średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym (początek pomiaru również z pełnymi akumulatorami) wynosi 2,1 l/100 km.
Warto dodać, że pakiet optymalizacyjny Polestar nie wpływa na certyfikowane zużycie paliwa oraz ochronę gwarancyjną.