Nissan poddał kuracji odmładzającej model 370Z Nismo. Co zmieniło się w najmocniejszej wersji kultowego coupe?
370Z Nismo
Przedni zderzak został całkowicie przeprojektowany - zastosowano w nim większą atrapę chłodnicy, dodatkowe wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.
370Z Nismo
Pozostałe modyfikacje obejmują czarne obwódki przednich reflektorów, stosowaną wyłącznie w modelach Nismo czerwoną listwę u podstawy zderzaka, zaprojektowane na nowo nakładki progów bocznych oraz specjalny znaczek Nismo na obudowie bocznych lusterek. Zmodernizowany 370Z Nismo jest wyposażony w 19‑calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi o nowym wzorze.
370Z Nismo
W tylnej części samochodu przeprojektowano zderzak oraz spojler. Gruntowna modernizacja pakietu aerodynamicznego obejmuje zastosowanie mniejszego tylnego spojlera, który współpracuje z nowym, przednim zderzakiem, zapewniając zdecydowanie większą siłę docisku podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ponadto, siła ta jest teraz bardziej równomiernie rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, dzięki czemu samochód zachowuje się na drodze w bardziej przewidywalny sposób.
370Z Nismo
We wnętrzu auta znajdziemy nowe fotele Recaro. Zastąpienie tradycyjnego stelaża rurowego nową konstrukcją skorupową pozwoliło zwiększyć sztywność fotela, przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Dopełnieniem zmian wprowadzonych we wnętrzu jest wykonana z czerwono-czarnej skóry oraz Alcantary tapicerka siedzeń oraz podobne obszycie kierownicy.
Nowy 370Z Nismo jest napędzany 344‑konnym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3.7 l. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy.
370Z Nismo
370Z Nismo jest dostępny wyłącznie jako coupe z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów.
W ramach modernizacji wprowadzonych dla roku modelowego 2015, zastosowano w nim również liczne modernizacje układu zawieszenia. Komfort jazdy uległ poprawie dzięki zmienionej charakterystyce pracy tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz specjalna wyściółka tylnych nadkoli obniżają poziom odczuwanego w kabinie hałasu.
370Z Nismo
Oprócz gruntownej modernizacji flagowego 370Z Nismo, Nissan wprowadził również liczne modyfikacje w pozostałych wersjach 370Z.
Samochód otrzymał m.in. nowe, 18-calowe felgi, skorupowe fotele (lżejsze i bardziej wytrzymałe), oraz inaczej zestrojone zawieszenie, które poprawia komfort jazdy i obniża poziom słyszalnego we wnętrzu hałasu.
We wszystkich wersjach modelu zastosowano tylne sprężyny oraz amortyzatory o zmienionej charakterystyce pracy oraz lepiej tłumiącą hałas wykładzinę i wyściółkę tylnych nadkoli.
370Z Nismo
Odświeżony Nissan 370Z nadal napędzany jest przez 328-konny silnik 3.7 V6, który napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu przełożeniach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control - pierwszy na świecie system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół.
Odświeżony Nissan 370Z wraz z wersją 370Z Nismo trafią do europejskich salonów już we wrześniu.