chceauto.pl
x

Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM

Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
40 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3123 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
260 KM
0-100 km/h
7.7 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
23 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
12.1%
Średni przebieg
137 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
F premium Co to znaczy?
Bagażnik
500 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KMAudi A8 D3 3.2 FSI 260 KMAudi A8 D3 3.2 FSI 260 KMAudi A8 D3 3.2 FSI 260 KMAudi A8 D3 3.2 FSI 260 KM

Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM

Audi A8

Audi A8 to flagowa limuzyna firmy z Ingolstadt. Utrata wartości sprawia, że dziś może już sobie na nią pozwolić więcej osób.

Trzeba jednak pamiętać, że obiegowa opinia „większe auto, większe koszty” nie wzięła się znikąd. Potężne jednostki benzynowe skutkują wysokimi stawkami ubezpieczenia OC, minimalizowanie kosztów poprzez zamontowanie instalacji LPG również nie zawsze się sprawdza.

Jednostki napędowe często niezbyt dobrze sprawują się na gazie, gwarancją sukcesu jest inwestycja w drogie, firmowe instalacje, których cena - ze względu na dużą liczbę cylindrów - jest stosunkowo wysoka (ok. 5 tys. zł).

W polskich warunkach najczęstsze są usterki skomplikowanego zawieszenia - zastosowano w nim aluminiowe wahacze, które wymienia się w całości. Ze względu na zaniedbania serwisowe współpracy odmawiają również automatyczne skrzynie biegów. Przed zakupem największą uwagę zwrócić należy na stan karoserii (ranty drzwi, nadkoli, pęknięcia w lakierze itd.).

Audi A8 D3

Typoszereg D3 zadebiutował w 2002 roku i z niewielkimi zmianami produkowany był aż do początku roku 2010. W 2005 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi, który ograniczył się do kilku detali, jak np. zmiany wyglądu atrapy chłodnicy. Pojazd cieszy się opinią bezawaryjnego, ale nie można powiedzieć, by jego utrzymanie było tanie. Podobnie, jak w poprzedniku, najwięcej problemów sprawiać będzie zawieszenie. Niezbyt dobra opinią cieszą się też automatyczne skrzynie biegów, których naprawa kosztować może nawet kilkanaście tysięcy złotych. Trzeba się też nastawić na kłopoty z elektroniką. Samochód ma na pokładzie wiele gadżetów, które z czasem zamiast cieszyć, powoli stają się udręką.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Audi A8 po liftingu2021-11-02Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda2019-10-18Nowe Audi A8. Ceny2017-10-13Audi A8 - oficjalnie!2017-07-11Audi A8 L extended2016-04-11Nadjeżdża nowe A8 - relacja z premiery!2013-08-19

    Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Mercedes - Benz S-klasa

    Mercedes S-klasa

    350 272 KM benzyna2006sedanautomattylny
    cena średnia 43 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Jaguar XJ

    Jaguar XJ

    3.0 238 KM benzyna2006sedanautomattylny
    cena średnia 34 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Chrysler 300C

    Chrysler 300C

    3.5 253 KM benzyna2006sedanautomattylny
    cena średnia 31 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW 7

    BMW 7

    30i 258 KM benzyna2006sedanautomattylny
    cena średnia 38 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Hyundai Grandeur

    Hyundai Grandeur

    3.3 235 KM benzyna2006sedanautomatprzedni
    cena średnia 24 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Audi A8 D3 3.2 FSI 260 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS