chceauto.pl
x

Audi A8 D2 4.2 E 340 KM

Audi A8 D2 4.2 E 340 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1998
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
4172 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
340 KM
0-100 km/h
6.3 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
83 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
F premium Co to znaczy?
Bagażnik
525 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
15.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.9 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Audi A8 D2 4.2 E 340 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A8 D2 4.2 E 340 KMAudi A8 D2 4.2 E 340 KMAudi A8 D2 4.2 E 340 KMAudi A8 D2 4.2 E 340 KMAudi A8 D2 4.2 E 340 KM

Audi A8 D2 4.2 E 340 KM

Audi A8

Audi A8 to flagowa limuzyna firmy z Ingolstadt. Utrata wartości sprawia, że dziś może już sobie na nią pozwolić więcej osób.

Trzeba jednak pamiętać, że obiegowa opinia „większe auto, większe koszty” nie wzięła się znikąd. Potężne jednostki benzynowe skutkują wysokimi stawkami ubezpieczenia OC, minimalizowanie kosztów poprzez zamontowanie instalacji LPG również nie zawsze się sprawdza.

Jednostki napędowe często niezbyt dobrze sprawują się na gazie, gwarancją sukcesu jest inwestycja w drogie, firmowe instalacje, których cena - ze względu na dużą liczbę cylindrów - jest stosunkowo wysoka (ok. 5 tys. zł).

W polskich warunkach najczęstsze są usterki skomplikowanego zawieszenia - zastosowano w nim aluminiowe wahacze, które wymienia się w całości. Ze względu na zaniedbania serwisowe współpracy odmawiają również automatyczne skrzynie biegów. Przed zakupem największą uwagę zwrócić należy na stan karoserii (ranty drzwi, nadkoli, pęknięcia w lakierze itd.).

Audi A8 D2

Większość oferty stanowią pojazdy pierwszej generacji - typoszeregu D2 produkowanego w latach 1994-2002. Samochodów z polskich salonów na rynku wtórnym praktycznie nie ma, te które trafiły do nas z Niemiec albo nie nadawały się już do jazdy po wypadku, albo pełniły rolę flagowych pojazdów firmowych, przez co ich przebiegi sięgać mogą nawet pół milina kilometrów (nie sugerujmy się stanem wnętrza, nawet po 400 tys. km nie wykazuje ono zbyt dużych śladów zużycia).

Auto ma w pełni aluminiowe nadwozie, które nie jest zbyt lubiane przez blacharzy, więc spora liczba samochodów ma za sobą niechlujnie przeprowadzone naprawy blacharskie.

Nie dajmy się również nabrać na częste w przypadku tego modelu twierdzenia sprzedającego, że „aluminium szpachla się nie trzyma”, więc nie ma co oglądać nadwozia...

Powiedzmy sobie wprost - koszty utrzymania tego samochodu nie będą niskie. Co prawda, w A8 D2 oferowano diesle, ale były to albo silniki nieudane, albo - mocno skomplikowane, przez co ich serwis jest niebywale drogi.

Podstawowa jednostka to 2.5 TDI, w której zdarzają się awarie przepływomierza i zużywają się wałki rozrządu. Do szybkiej ruiny niezbyt zamożnego właściciela może doprowadzić jednostka 3.3 TDI V8. Osiem cylindrów, dwie głowice, dwie turbosprężarki i wysokie przebiegi to gwarancja wysokich kosztów. Co gorsza, wiele części dostępnych jest wyłącznie w ASO, a skomplikowana konstrukcja powoduje, że wielu mechaników nie podejmuje się napraw i... pozostaje tylko ASO. A tam koszty mogą porazić...

Lepszym wyborem - przynajmniej jeśli chodzi o bezawaryjność - będą silniki benzynowe. Wybór jest szeroki, począwszy od 2.8V6 po 3.7V8 i 4.2V8. Ten ostatni silnik oferowano w kilku wariantach mocy, do 360 KM (w wersji S8) włącznie. O niskim zużyciu paliwa można zapomnieć w każdym przypadku, serwis również tani nie będzie, jednak raczej obejdzie się bez poważnych awarii (o ile obecny właściciel nie sprzedaje "miny"). W 1998 roku, przy okazji liftingu głowice z 4 zaworami na cylinder zastąpiono głowicami o 5 zaworach.

Bardzo rzadką ofertą, która skierowana jest już wyłącznie do fanów marki, jest silnik 6.0 W12. Wprowadzono go do oferty pod koniec produkcji (w 2001 roku), a zużycie paliwa może szokować. Z tego względu trudno auto z jednostką W12 pod maską traktować jak samochód do codziennej jazdy. Nie zapominajmy również o niesłychanie skomplikowanej konstrukcji. To, oraz "upchanie" silnika i osprzętu pod maską powoduje, że nawet najprostsze czynności serwisowe urastają do rangi sporego problemu, za który oczywiście trzeba sporo zapłacić.

A co z gazem? Ryzyko zawsze można podjąć... Jeśli nie chcemy prosić się o kłopoty (z wypaloną uszczęlką pod głowicą na czele) należy skorzystać z instalacji sekwencyjnych renomowanych producentów. Wydatek, z jakim trzeba się liczyć, to przynajmniej 4 tys. zł dla silników V8.

Wiele egzemplarzy Audi A8 posiada napęd na wszystkie koła (w mocniejszych wersjach był standardem. Jest to rozwiązanie typu torsen, z centralnym mechnizmem różnicowym. Wszystkie koła napędzane są stale, a rozkład momentu między osiami może wahać się w niewielkim stopniu. Większość samochodów posiada również automatyczną skrzynię biegów.

Zawieszenie Audi A8 to skomplikowana, wielowahaczowa konstrukcja z aluminiowymi wahaczami. Oferuje świetny komfort, ale na polskich drogach poddaje się dość szybko. Serwis nie jest oczywiście tani.

Z pewnych rąk, samochód zdecydowanie wart polecenia. Mocne silniki, komfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie, napęd na cztery koła oraz automatyczne skrzynie biegów, a przy tym relatywnie niewysokie koszty zakupu to niewątpliwie zalety tego modelu.

Niestety większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym świadczy jedynie o korupcji wśród diagnostów przeprowadzających badania techniczne...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Audi A8 po liftingu2021-11-02Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda2019-10-18Nowe Audi A8. Ceny2017-10-13Audi A8 - oficjalnie!2017-07-11Audi A8 L extended2016-04-11Nadjeżdża nowe A8 - relacja z premiery!2013-08-19

Audi A8 D2 4.2 E 340 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS