Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.5 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Audi TT II 3.2 E 250 KM
Audi TT
Audi TT to jedyne klasyczne coupe w ofercie niemieckiego producenta. Samochód debiutował w 1998 roku, rok później wprowadzono do sprzedaży Roadstera (czyli kabriolet). Co ciekawe, samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, którą wykorzystywano w Volkswagenie Golfie i Skodzie Octavii. TT I generacji produkowano do 2006 roku.
II generacja Audi TT debiutowała w 2006 roku. Samochód stylistycznie nawiązywał do poprzednika, ale technicznie to zupełnie inny pojazd, tym razem zbudowany na płycie podłogowej A3. W 2007 roku ofertę poszerzono o Rodstera.
Wiosną 2014 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Audi TT III. Produkcja tego pojazdu odbywa się w węgierskiej fabryce Audi od lipca 2014 roku. Po czterech latach Audi TT poddano liftingowi. Przód auta otrzymał charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe.
W nowym TT Audi oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o zwiększonej mocy. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM, druga jednostka to 45 TFSI o mocy 245 KM. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM, montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,1 s szybciej niż przed modernizacją. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.
Z silnikami modelu TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Automatyczna skrzynia S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. W obu typach skrzyń, krótkie przełożenia biegów niższych pozwalają na dynamiczne przyspieszanie, podczas gdy dłuższe przełożenia biegów wyższych redukują prędkość obrotową silnika i ograniczają zużycie paliwa.
Zegary i wskaźniki ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit, który jest standardem.
Audi TT II
Druga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku. Chociaż samochód bardzo przypomina swojego poprzednika, jest zupełnie nową konstrukcją. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogowa modelu A3, niemal identyczne jest też zawieszenie. W konstrukcji nadwozia wykorzystano aluminiową ramę przestrzenną (Audi Space Frame), dzięki czemu karoseria jest dużo lżejsza i aż o 50 proc. sztywniejsze niż w poprzedniku, co przekłada się na jeszcze lepsze prowadzenie. Od 2007 roku klienci mogą się też zdecydować na model roadster ze składanym, materiałowym dachem. TT drugiej generacji jest bardzo dopracowaną konstrukcją, i bardzo dobrze radzi sobie z zapędami młodych, dynamicznych kierowców. Znalezienie ładnego egzemplarza na rynku wtórnym może być jednak trudne - większość oferty stanowią samochody powypadkowe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-07-30