Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW 218i F23 136 KM
BMW 2
BMW 2 to zaprezentowany jesienią 2013 roku samochód typu coupe, który w gamie niemieckiego producenta zastąpił BMW 1 coupe. Karoseria serii 2 jest o 72 mm dłuższa i o 32 mm szersza niż w „jedynce”, o 30 mm zwiększył się też rozstaw osi. Niemcom udało się też wygospodarować spory bagażnik, którego pojemność to 390 litrów.
Samochód napędzany jest szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Na szczycie gamy stoi seria M, czyli napędzane silnikiem o mocy 326 KM M235i.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim pokazano serię 2 Convertbile, jest to kabriolet ze składanym automatycznie miękkim dachem.
BMW 2 F23
Seria 2 typoszeregu F22 to następca poprzedniej "jedynki" z nadwoziem coupe. Auto oferowane jest zarówno jako "coupe-compact", jak i kabriolet. Premiera auta odbyła się w 2014 roku na salonie motoryzacyjnym w Detroit. Nowy model, w wersji kabriolet - jest większy od przednika - o 72 mm dłuższy (4432 mm), o 26 mm szerszy (1774 mm), natomiast rozstaw wzrósł o 30 mm (do 2690 mm). Dzięki temu więcej miejsca mają pasażerowie, większy o 30 litrów jest również bagażnik, którego pojemność (gdy dach jest zamknięty) wynosi 335 l. F22, w przeciwieństwie do nowego modelu BMW 2 Active Tourer ma klasyczny dla marki napęd na tylną oś.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-03