Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW 220i F45 192 KM
BMW 2
BMW 2 to zaprezentowany jesienią 2013 roku samochód typu coupe, który w gamie niemieckiego producenta zastąpił BMW 1 coupe. Karoseria serii 2 jest o 72 mm dłuższa i o 32 mm szersza niż w „jedynce”, o 30 mm zwiększył się też rozstaw osi. Niemcom udało się też wygospodarować spory bagażnik, którego pojemność to 390 litrów.
Samochód napędzany jest szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Na szczycie gamy stoi seria M, czyli napędzane silnikiem o mocy 326 KM M235i.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim pokazano serię 2 Convertbile, jest to kabriolet ze składanym automatycznie miękkim dachem.
BMW 2 F45
Typoszeregiem F45 oznaczono model o nazwie BMW 2 Active Tourer. To pierwszy w historii niemieckiej marki pojazd z nadwoziem typu minivan - jego bezpośrednim konkurentem jest Mercedes klasy B. Auto jest też produkcyjnym samochodem BMW wyposażonym w napęd na przednią oś. Z technicznego punktu widzenia BMW 2 Active Tourer jest bliźniakiem Mini Countryman. Oba auta stworzono w oparciu o tą samą płytę podłogową. Produkcją modelu zajmuje się niemiecka fabryka BMW w Lipsku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-01